Muzeul Național de Artă al României (MNAR), cu sediul în București, invită artiști și antreprenori activi în sectoarele creative - arhitecți, gameri, designeri, marketeri, artiști vizuali, performeri etc. - la un brainstorming, pe 5 mai, de la ora 11.00, pentru „a pune bazele unei colaborări concrete pe idei și proiecte”, după cum se precizează pe site-ul instituției. „Când un muzeu întâlnește comunitățile creative, apare un concept nou - muzeul creativ. Muzeul Național de Artă al României e în căutare de o nouă viziune. Haideți să vedem ce pot face o colecție muzeală impresionantă și multe minți ingenioase”, se arată într-un comunicat al MNAR, postat pe site-ul instituției de cultură.
Dacă acceptați provocarea, nu trebuie decât să trimiteți un e-mail la: comunicare@art.museum.ro, în care să fie precizate: numele, organizația pe care o reprezentați și numărul telefonului mobil.
LA „VÂNĂTOARE” DE DETALII PRIN MUZEU
Participanții la discuții vor face un tur asistat prin galeriile muzeului, la „vânătoare” de detalii care să-i inspire.
După cum se precizează în comunicatul MNAR, sunt puse la bătaie: „un loc plin de potențial pentru diferite forme de expunere: spectacole, filme de artă, reclame istețe, design de produs, o colecție stimulantă, numai bună pentru dezvoltare de conținuturi de tot felul, expertiză de cel mai înalt nivel de la profesioniștii acestei colecții, un grad ridicat de încredere publică și o audiență conturată și stabilă”.
MNAR le atrage atenția viitorilor săi parteneri din sectoarele culturale și creative, care vor dori să lucreze cu un astfel de muzeu, că trebuie să fie conștienți de faptul că unele responsabilități muzeale implică și un regim special de lucru. Astfel, se precizează că „muzeul trebuie să-și protejeze colecția pentru viitor și să asigure o balanță între beneficiul public conform căruia facem patrimoniul accesibil și riscul ca acesta să fie în pericol” și că „muzeele trebuie să genereze un venit suplimentar evident în actualul context economic, dar acest demers trebuie echilibrat cu rolul său de instituție publică, unde prioritare sunt capitalul cultural, interesul social și accesibilitatea publică”.