Brand pentru promovarea produselor dobrogene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Brand pentru promovarea produselor dobrogene

Justiție 18 Iunie 2011 / 00:00 1492 accesări

DE 800 DE ORI MAI PUŢINI MERINOŞI DE PALAS. Crescătorii de ovine şi caprine şi-au dat, vineri, întâlnire, la Institutul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor Palas Constanţa, pentru a-şi expune exemplarele de animale în faţa autorităţilor centrale şi judeţene, dar şi pentru a pune pe tapet o serie de probleme cu care se confruntă. Directorul Ştiinţific al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor Palas Constanţa, Petru Gabriel Vicovan, a declarat că, înainte de anii 1990, Merinosul de Palas avea un efectiv de trei milioane de oi, însă din cauza căderii preţului lânii, efectivele s-au împuţinat. „Lâna are un preţ derizoriu, se vinde cu 1,5 lei sau doi lei. Am auzit că o să fie de patru lei, însă preţul de vânzare nu acoperă nici 10% din cheltuiala pe care o face crescătorul ca să producă lână şi, ca atare, numărul rasei curate Merinos de Palas a scăzut la 5.000”, a declarat Vicovan. Despre Merinosul de Palas a vorbit şi secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Adrian Rădulescu. „Merinosul probabil că va fi o rasă care ne va scoate din impas pentru că se pretează pentru carne şi pentru lână. Dacă acum câţiva ani lâna era vândută la 50 de bani, acum discutăm de un cost pe lână de aproape un euro şi începe să se apropie de adevăr”, a susţinut secretarul de stat.

CJC SPRIJINĂ CRESCĂTORII DE ANIMALE. Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) promovează acţiunile fostei Oierii Palas şi sprijină financiar crescătorii de animale. „Iniţiativa Institutului şi a crescătorilor de animale e utilă şi progresistă. Ea demonstrează ţării că, la Constanţa, oamenii se implică. CJC a ajutat Institutul atunci când a avut nevoie de bani. E un lucru bun că participă şi ministerul prin reprezentanţii săi şi află că lumea se zbate şi vrea să lanseze chiar şi un brand pentru Dobrogea şi chiar pentru România. Batalul de Dobrogea, caşcavalul de Dobrogea şi brânza de Dobrogea. Acestea sunt branduri de dinainte de ‘90 şi ele trebuie reînviate”, a declarat consilierul judeţean PSD Dumitru Florea. El a mai spus că, având în vedere că preţul lânii este în creştere, autorităţile judeţene se gândesc să amenajeze o postăvărie a Dobrogei. „Vrem să readucem postavul de Dobrogea în toată Europa, pentru că lâna merinosului de Dobrogea este recunoscută. Sunt încă multe lucruri pe care trebuie să le afle şi ministerul. Niciodată nu poţi să faci miel rapid dacă nu ai sfeclă furajeră atunci când ovina sau taurina este în lactaţie. Pentru asta trebuie să ai nuclee de producţie, măcar în anumite zone să faci irigaţii, ca să poţi susţine producţia cu bani puţini. Nu neapărat cu concentrate foarte scumpe, pentru că au şi ele rostul lor”, a mai spus Florea.



12