International Advertising Association (IAA) România, Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARRP) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) vor consilia Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) pentru elaborarea caietului de sarcini la licitaţia internaţională „Brandul de turism al României”. IAA România, UAPR şi ARRP au semnat deja în acest sens un protocol cu ministerul. Semnarea acestui protocol este prima ocazie cu care cele mai importante asociaţii din industria de comunicare se reunesc pentru a lua parte la un proiect de o asemenea anvergură, în condiţiile în care crearea unei imagini pozitive a României, ca destinaţie turistică, prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional, este esenţială. „Apreciem initiaţiva Guvernului de a aloca 75 de milioane de euro pentru promovarea României. Este un buget consistent, care permite României să lucreze cu cele mai bune agenţii de comunicare din lume. Pentru asta trebuie să ştim ce şi cum să cerem”, a declarat preşedintele IAA România, Felix Tătaru. La rîndul său, Ştefan Iordache, preşedintele UAPR, a afirmat că asocierea celor trei organizaţii profesionale pentru realizarea unui proiect comun reprezintă “un act de maturitate pentru piaţa din ra noastr” şi a salutat deschiderea Ministerului Turismului privind colaborarea în acest proiect. “Veştii bune - faptul că există un asemenea proiect - trebuie să i se răspundă fericit, printr-un rezultat pe care îl aşteptăm de prea multă vreme. Totodată, asocierea celor trei organizaţii sper să fie de bun augur, fie şi pentru această primă faza doar, de stabilire a criteriilor. Oamenii, deopotrivă beneficiari şi posibili prestatori, sînt sceptici referitor la viaţa unui nou proiect de branding pe turism. Dar hai să fim mai optimişti, avînd în vedere că abia se naşte turismul românesc, la mai bine de 15 ani de cînd discutăm despre o identitate integrată a României”, a spus şi preşedintele ARRP, Rareş Petrişor. Comitetul de lucru pentru scrierea caietului de sarcini este format din cîte doi reprezentanţi din partea fiecărei organizaţii menţionate mai sus care vor lucra împreună timp de peste o lună pentru a definitiva partea tehnică a caietului de sarcini ce va sta la baza licitaţiei internaţionale organizată de minister. Construirea şi promovarea brandului turistic al României reprezintă unul dintre principalele proiecte ale Ministerului Turismului pentru perioada 2007-2013, cu finanţare din fondurile structurale.