Brandul de turism, promovat prin serviciile turistice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Brandul de turism, promovat prin serviciile turistice

Justiție 22 Septembrie 2012 / 00:00 466 accesări

După ce, ani la rând, Ministerul Turismului condus de reprezentanţi ai Puterii portocalii a ignorat programele destinate turiştilor iniţiate de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România, acum, în sfârşit, importanţa acestora este recunoscută de autorităţile de la Bucureşti. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) au decis modificarea modului de promovare a brandului naţional de turism, prin trecerea de la promovarea axată pe eveniment la una bazată pe serviciile turistice prestate de industria de profil. Una dintre primele modificări se referă la promovarea, sub umbrela brandului de turism al României, a campaniilor de oferte speciale propuse de operatorii din turism, arată instituţia, într-un comunicat. Decizia a fost agreată în Consiliul Consultativ din Turism, iar prima campanie care ar putea beneficia de noul mod de promovare a brandului este „Vacanţă în ţara mea”. Alte programe propuse a fi promovate în cadrul acestui pachet sunt „O săptămână de refacere”, „Decada Balneară”, „Hai la băi - wellness medical”, „Litoralul pentru toţi” sau „O săptămână la munte”, potrivit sursei citate. „Este o schimbare de abordare necesară, dacă vrem să eficientizăm cheltuirea acestor bani pentru promovarea turistică a României. Filosofia promovării brandului trebuie îndreptată către sprijinirea operatorilor de servicii turistice care activează pe piaţa de profil. Practic, prin această abordare, mizăm pe impactul direct în industria turismului, nu pe cel indirect, ca până acum, manifestat prin susţinerea unor evenimente”, a declarat ministrul Turismului, Eduard Hellvig. Schimbarea de abordare în domeniul turismului vizează şi adoptarea unor modificări în legislaţia care reglementează promovarea brandului. „Este vorba, de exemplu, de promovarea brandului prin intermediul taberelor şcolare, al sportivilor olimpici, prin intermediul elevilor şi studenţilor participanţi la olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale. De asemenea, se are în vedere promovarea brandului direct prin touroperatori şi operatori hotelieri. Aceştia ar putea beneficia de bugete de la minister, din fondurile europene alocate României pentru promovarea brandului, în funcţie de numărul de turişti străini atraşi”, a precizat ministrul Hellvig.



12