Turismul românesc ar avea de câştigat milioane de fani dacă România ar profita de pe urma filmului “Hotel Transylvania”, care oferă posibilitatea promovării brandul turistic Dracula în lumea întreagă, consideră preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS), Dan Matei Agathon. \"Succesul mondial al filmului “Hotel Transylvania” ne dă ocazia să promovăm brandul turistic Dracula în lumea întreagă. Avem astfel încă o dovadă a importanţei acestui mit şi a capacităţii lui de a mobiliza atenţia oamenilor din întreaga lume. Toată această frenezie legată de Dracula şi întreţinută episodic prin producţii cinematografice de top trebuie transformată în turişti pentru România. Dacă ne împiedicăm de pudibonderii false şi nu profităm de brandul turistic Dracula, România are de pierdut o reclamă mondială oferită gratis de Hollywood, aşadar şi milioanele de fani Dracula care ar putea vizita ţara noastră în căutarea acestui personaj de legendă\", a declarat preşedintele FPTS), Dan Matei Agathon, într-un comunicat remis vineri. În opinia acestuia, circuitul turistic Discover Dracula Tour (http://www.discoverdracula.com/), lansat de Agenţia S&S Travel alături de Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii vine în întâmpinarea acestor turişti care vor dori să vadă cu ochii lor locurile de baştină ale lui Dracula. În acest sens, Discover Dracula Tour se implică în oferirea unui tur gratuit din partea Biroului de Turism al României din Viena, prin sprijinul lui Simion Giurcă, directorul oficiului, alături de Sony Austria şi de postul Radio Wien. România a beneficiat în acest concurs de promovare cu ocazia lansării filmului “Hotel Transylvania” la Viena de suportul mediatic al postului Radio Wien, iar câştigătorii vor fi două familii din Austria care vor beneficia de un weekend în Bucureşti cu servicii complete, inclusiv o excursie la Snagov, pe urmele lui Dracula. “În ciuda acestor iniţiative de succes, la nivelul opiniei publice româneşti, există încă o rezervă faţă de promovarea acestui brand, în ciuda faptului că şi-a dovedit perenitatea şi puterea de seducţie asupra oamenilor din întreaga lume. Până nu vom renunţa la ezitările şi timidităţile din interiorul ţării, nu vom putea dezlănţui forţa acestui mit care ar schimba efectiv la faţă turismul românesc şi l-ar propulsa mai mult decât orice altă investiţie. Spre deosebire de opinia publică românească, încă divizată în privinţa utilităţii brandului Dracula, toţi observatorii străini sunt de acord că acest brand ar fi salvator pentru turismul românesc şi sunt uimiţi de faptul că nu-l utilizăm pe scară largă şi la toate nivelurile posibile\", a mai adăugat şeful FPTS, Dan Matei Agathon.