Firma care va crea brandul turistic naţional al României va fi selectată, pînă la finele lunii aprilie, în urma unei licitaţii internaţionale, una dintre condiţiile impuse participanţilor la licitaţie fiind ca aceştia să mai fi realizat un astfel de proiect, potrivit Ministerului Turismului. „Anunţul privind licitaţia pentru crearea brandului naţional turistic al României va apărea în ziarele internaţionale pînă la sfîrşitul lunii martie, iar în decurs de 20 de zile de la apariţia anunţului, aşteptăm ofertele. Nu ne adresăm pieţei româneşti, pentru că niciuna dintre companiile autohtone nu îndeplineşte condiţiile prevăzute în caietul de sarcini”, a declarat directorul de comunicare în Ministerul Turismului, Ştefan Lungu. El a adăugat că realizarea brandului turistic va costa aproximativ două milioane de euro. Pentru acest proiect vor fi selectate doar firme specializate în consultanţa de brand, şi nu agenţii de comunicare full service. Una dintre condiţiile obligatorii pentru participarea la licitaţie este ca firmele interesate să mai fi creat un brand naţional sau un brand turistic naţional. “În plus, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani a participanţilor trebuie să fie cel puţin egală cu suma maximă alocată proiectului, respectiv două milioane de euro. Firmele trebuie să fi avut un proiect similar a cărui valoare să fi fost de peste 30% din valoarea creării brandului turistic al României”, a precizat Lungu. Potrivit acestuia, participanţii la licitaţie pot încheia parteneriate înaintea etapei de calificare. După desemnarea cîştigătorului licitaţiei, va urma crearea efectiva a brandului, etapă ce urmează a fi încheiată în luna septembrie a acestui an. “După această etapă, va fi organizată o altă licitaţie, în toamnă, pentru a fi desemnată compania care să se ocupe de promovarea brandului turistic”, a mai spus directorul de comunicare al Ministerului Turismului. Crearea şi promovarea brandului turistic naţional al României vor costa, în total, aproximativ 75 de milioane de euro.