Secretarul de stat în Ministerul pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale, Lucia Morariu, a declarat că litoralul românesc ar trebui să fie promovat pentru patru obiective: "Pe litoral ar trebui promovate patru branduri: turismul exotic, mai exact staţiunea Vama Veche, turismul pentru tineret, staţiunea Costineşti, staţiunile din sudul litoralului pentru turismul balnear şi Mamaia, pentru turismul de lux. În Mamaia, sînt acum în faza de proiect mai multe obiective de lux". Ea a adăugat că, pentru atragerea turiştilor pe litoral, ministerul va intensifica publicitatea la televiziune, în presa scrisă şi cea outdoor. "Mă gîndesc, pentru turiştii străini, şi la promovare pe marile canale tv internaţionale. Pentru noi, piaţa germană este esenţială, dar luăm în calcul şi pieţe precum cele japoneză şi chineză. Voi relua discuţiile cu marii turoperatori, TUI şi Neckerman, care au decis ca, de anul acesta, să nu mai trimită turişti pe litoralul românesc", a adăugat secretarul de stat. În altă ordine de idei, Morariu a precizat că hotelurile de pînă la trei stele din oraşele din afara Bucureştiului ar putea fi clasificate de către camerele de comerţ locale. "Pe cele de patru şi cinci stele la ţinem la noi. Vrem să facem acest transfer, pentru că sînt foarte multe unităţi de cazare care se înfiinţează în fiecare an, iar în acest caz, structura de control a ministerului nu mai este eficientă", a explicat ea. Morariu a adăugat că este posibil ca şi autorizarea hotelurilor din staţiunile turistice de interes naţional să fie păstrată în portofoliul ministerului. Ea a adăugat că noua lege a litoralului, aflată în stadiu de proiect, va stabili printre altele că hotelurile din zone cu activităţi sezoniere vor fi avizate în fiecare an, iar discotecile în aer liber vor trebui închise la cel tîrziu ora 1.00. Potrivit secretarului de stat, în această vară, prioritatea Corpului de control al ministerului va fi litoralul: "Şi nu neapărat hotelurile, cît proprietarii care închiriază apartamentele la negru".