Ultimul spectacol de operă al stagiunii 2015-2016 a adus veselia pe scena Teatrului „Oleg Danovski”, sâmbătă seară, „Bărbierul din Sevilla” îndeplinindu-și cu succes misiunea. Șiretul și istețul Figaro a fost întruchipat de tânărul bariton bucureștean Daniel Pop, care și-a construit rolul cu inteligență fiind răsplătit cu aplauze la scenă încă de la început, pentru interpretarea celebrei arii „Largo al factotum”. Dacă opera bufă începe „cuminte”, cu declarația de dragoste de sub balconul Rosinei, cântată de contele Almaviva, „deghizat” în Lindoro, redat de tenorul Robert Nagy, și muzicanții tocmiți de Fiorello (Bogdan Ocheșel), veselia începe să prindă contur și să atingă apogeul spre sfârșitul actului I, când scena se umple, la fel și casa bătrânului Bartolo, călcată de Almaviva deghizat într-un obraznic soldat turmentat. Încercările doctorului Bartolo, interpretat de bas-baritonul brașovean Marian Rește, cu un frumos și expresiv joc actoricesc, de a-l îndepărta pe intrusul care-i strică liniștea și planurile de căsătorie cu Rosina, se dovedesc a fi în zadar.
Ultimul spectacol de operă al stagiunii 2015-2016 a adus veselia pe scena Teatrului „Oleg Danovski”, sâmbătă seară, „Bărbierul din Sevilla” îndeplinindu-și cu succes misiunea. Șiretul și istețul Figaro a fost întruchipat de tânărul bariton bucureștean Daniel Pop, care și-a construit rolul cu inteligență, fiind răsplătit cu aplauze la scenă deschisă încă de la început, pentru interpretarea celebrei arii „Largo al factotum”. Dacă opera bufă începe „cuminte”, cu declarația de dragoste de sub balconul Rosinei, cântată de contele Almaviva, „deghizat” în Lindoro, redat de tenorul Robert Nagy, și muzicanții tocmiți de Fiorello (Bogdan Ocheșel), veselia începe să prindă contur și să atingă apogeul spre sfârșitul actului I, când scena se umple, la fel și casa bătrânului Bartolo, călcată de Almaviva deghizat într-un obraznic soldat turmentat. Încercările doctorului Bartolo, interpretat de bas-baritonul brașovean Marian Rește cu un frumos și expresiv joc actoricesc, de a-l îndepărta pe intrusul care-i strică liniștea și planurile de căsătorie cu Rosina se dovedesc a fi în zadar.
Au excelat prin modul în care și-au interpretat personajele, punându-le în valoare latura comică, experimentatul tenor Robert Nagy, dezinvolt pe tot parcursul operei, atât în susținerea partiturii, cât și prin jocul actoricesc, dar și interpretul lui Figaro, bărbierul pus pe șotii, precum și bătrânul profesor de muzică Don Basilio, pus pe conspirații împreună cu prietenul său, Don Bartolo. Nu trebuie trecută cu vederea nici evoluția mezzosopranei Gabriela Dobre în rolul Berthei, guvernanta Rosinei. Acțiunea se dezvoltă și în actul al II-lea, când „conștiincioasa”, frumoasa și vicleana Rosina (soprana niponă Koichi Inoue) ia lecții de canto cu „elevul” lui Don Basilio, care nu e nimeni altul decât contele de Almaviva deghizat.
CÂND „PRECAUȚIUNILE” DEVIN INUTILE
În concluzie, buna dispoziție a fost la ea acasă pe scena tomitană sâmbătă seară, muzica lui Gioachino Rossini a întreținut-o, dragostea dintre contele Almaviva și frumoasa Rosina a triumfat, iar „precauțiunile” bătrânului doctor Bartolo s-au dovedit a fi... inutile. Conducerea muzicală a spectacolului a fost asigurată de dirijorul japonez Koichi Inoue. La succesul „Bărbierului din Sevilla” a contribuit și corul bărbătesc al Teatrului „Oleg Danovski”.
Citește și:
„Bărbierul din Sevilla“ este așteptat, sâmbătă, la Teatrul „Oleg Danovski“
Omagiu muzical adus maestrului Paul Staicu
Un italian a câștigat Concursul de Dirijat „Black Sea” de la Constanța