BRD Constanţa, lider de piaţă pe segmentul creditelor de consum

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

BRD Constanţa, lider de piaţă pe segmentul creditelor de consum

Economie 20 Iunie 2007 / 00:00 2424 accesări

La nivel naţional, BRD deţine peste 650 de unităţi, iar în grupul Constanţa, numărul acestora a ajuns la 29 de unităţi permanente, la care se adaugă 5 agenţii cu caracter sezonier. ”Este important fapul că sîntem prezenţi şi în mediul rural. În acest sens, am deschis o agenţie în comuna Jurilovca din judeţul Tulcea”, a declarat, ieri, directorul grupului BRD Constanţa, Eugen Sandu, în cadrul unei conferinţe de presă. El a adăugat că, şi în acest an, strategia de dezvoltare a băncii prevede mărirea reţelei de unităţi bancare, întrucît există multe zone neacoperite. Potrivit datelor prezentate ieri, grupul Constanţa numără peste 200.000 de clienţi persoane fizice.

Directorul grupului Constanţa a mai arătat că BRD este lider de piaţă pe unele segmente, cotele deţinute crescînd semnificativ în primul trimestru al acestui an: “În prezent, BRD este lider pe piaţa persoanelor fizice. Pe segmentul creditelor de consum destinate persoanelor fizice, cota de piaţă a BRD depăşeşte 22,7%, în condiţiile în care, în această zonă, funcţionează 40 de bănci comerciale. Şi pe piaţa cardurilor sîntem lideri. Avem peste 1,8 milioane de carduri active, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 20%”. Totodată, pe segmentul societăţilor comerciale, BRD deţine o cotă de 17% din piaţa creditelor. BRD a depăşit, la începutul lunii iunie 2007, nivelul de 2 milioane de carduri emise, 10.000 de POS-uri instalate la comercianţi şi 1.100 de ATM-uri.

Cereri multe în condiţii “flexibile”

Gradul de bancarizare în România este destul de redus în raport cu media europeană, potrivit lui Eugen Sandu. Datele statistice arată că în România gradul de intermediere financiară este de aprox. 25%. Astfel, în România există aprox. 5.300 de unităţi bancare, ceea ce înseamnă că o unitate bancară deserveşte aprox. 4.300 de români, în timp ce în UE o unitate bancară deserveşte 2.300 de persoane. În ceea ce priveşte creditele acordate în noile condiţii impuse de normele BNR, volumul de împrumuturi acordate de BRD a crescut semnificativ, numărul cererilor aproape că s-a dublat, mai ales pe segmentul creditelor imobiliare/ipotecare.

“Aceste noi reglementări favorizează creditele de valoare mai mare, astfel că atît valoarea creditului, cît şi numărul cererilor se află în creştere”, a subliniat Sandu. În cazul unui credit de consum, care presupune garantarea cu un imobil, valoarea împrumutului poate atinge 15.000 de euro sau echivalentul a 60.000 de lei noi, iar perioada maximă de rambursare este de 25 de ani. În cazul creditelor ipotecare, perioada de rambursare este de maximum 30 de ani. “Avem foarte multe solicitări la creditele de consum şi de nevoi personale”, a mai arătat Sandu.

Taguri articol


12