Cel mai longeviv ambasador al României pe mările și oceanele lumii își încheie vineri, 22 septembrie, marșul anual de instrucție, început în urmă cu patru luni, în timpul căruia a parcurs 10.000 de mile marine și a făcut escale în 11 porturi din nouă țări europene.
Obiectivul principal al marșului a fost instruirea în domeniul Navigației și practicii marinărești a viitorilor ofițeri și maiștri militari de marină, în prezent studenți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” și elevi ai Şcolii Militare de Maiştri Militari a Forțelor Navale „Amiral Ion Murgescu”.
Cadeții și echipajul navei-școală ”Mircea” au reprezentat cu onoare România la două evenimente nautice de prestigiu. Primul eveniment, „Sail Den Helder 2017”, a avut loc în portul Den Helder din Olanda, cu prilejul aniversării Zilelor Forţelor Navale Olandeze, iar cel de-al doilea eveniment la care au participat marinarii români a fost Competiţia nautică „The Tall Ships Races 2017”, ce s-a desfăşurat între porturile Halmstadt (Suedia), Kotka (Finlanda) şi Turku (Finlanda), cu ocazia celebrării a 100 de ani de independenţă a Finlandei. Totodată, echipajul navei a efectuat vizite oficiale la Academiile Navale din Olanda, Germania, Polonia, Portugalia şi Spania, ca o confirmare a bunelor relaţii ale Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” cu instituţiile similare europene.
În premieră, 110 cadeţi germani s-au instruit anul acesta la bordul navei-școală ”Mircea”, în timpul marșului de instrucție, alături de cadeții români și de alți opt cadeți din Bulgaria, China, Grecia şi Polonia, fapt ce demonstrează recunoașterea profesionalismului marinarilor militari români pe plan internațional.
Reamintim că nava-şcoală „Mircea” a plecat din Portul Constanța la data de 23 mai și a făcut escale în porturile Ajaccio (Franţa), Vigo (Spania), Den Helder (Olanda), Halmstadt (Suedia), Kotka (Finlanda), Turku (Finlanda), Gdynia (Polonia), Wilhelmshaven (Germania), Lisabona (Portugalia), Palma de Mallorca (Spania) şi Souda (Grecia).
„Mircea” este un velier clasa A tip Bark, cu trei catarge (cel mai mare având înălțimea de 44 de metri deasupra apei) și cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Nava a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval „Blohm & Voss” din Hamburg, Germania. Din seria sa, mai fac parte navele „Eagle” - SUA, „Gorch Fock I” - Germania, „Gorch Fock II” - Germania şi „Sagres” - Portugalia.