Ministerul Turismului va lansa o licitație pentru realizarea de noi broșuri pentru promovarea României ca destinație turistică, întrucât materialele existente sunt vechi, pline de greșeli de exprimare, iar din unele nu se înțelege nimic, a declarat, luni, ministrul Turismului, Mircea Dobre. "Toate materialele de promovare pe care România le-a avut în domeniul turistic sunt foarte vechi, sunt de cel puțin cinci ani, dacă luăm drept exemplu broșurile. În afară de faptul că sunt foarte vechi, trebuie menționat că, în momentul în care am intrat în minister, am făcut un control asupra acestor broșuri și pot să vă spun că broșura în limba engleză avea aproximativ 79 de greșeli de exprimare. Pentru broșurile din limba spaniolă am cerut ajutorul studenților români din Spania, care ne-au ajutat și au spus că au înțeles de ce spaniolii nu veneau în România: pentru că nu se înțelegea nimic din acea broșură", a spus ministrul de resort, prezent la conferința de deschidere a Săptămânii Diplomației Comerciale, organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.
Dobre a arătat că Ministerul Turismului vrea să lanseze o licitație pentru realizarea de noi broșuri, inclusiv pentru cea de promovare a TAROM.
"Avem în planul de achiziții publice pe acest an realizarea de noi broșuri și poate în premieră vom realiza inclusiv broșura pentru Compania Națională TAROM, pentru că nu cred că este normal ca în cadrul acestei companii să fie o revistă care să facă reclame pentru anumite companii care fac outgoing și nu fac incoming. De aceea, am decis împreună cu Ministerul Transporturilor, să facem această broșură, cu particularitatea că vom pune sigla companiei TAROM, împreună cu Ministerul Turismului, și va fi doar de promovare și nu va avea niciun fel de reclamă", a continuat Dobre. Potrivit acestuia, broșurile pentru promovarea României ca destinație turistică vor fi realizate într-o formă nouă, cu un concept nou. "Va fi o achiziție publică și sperăm să vină o companie să realizeze aceste broșuri cât mai profesionist", a mai spus ministrul.
Dobre a susținut că reprezentanții ministerului au descoperit într-un depozit foarte multe materiale de promovare expirate, pentru care se plătea o chirie consistentă. "În urma inventarului pe care l-am făcut, s-au descoperit materiale promoționale foarte multe, extraordinar de multe, iar unele expirate, care nu mai pot fi introduse în piață. Ele sunt într-un depozit în acest moment. Cu ajutorul colegilor de la Primăria Sectorului 1 am reușit să le mutăm din depozitul unde se plătea o chirie destul de mare, care nu cred că era necesară. Contractul a expirat de la 1 aprilie, iar materialele erau din 2008, 2009, 2010, care oricum nu aveau nicio legătură cu brandul de țară, era brandul vechi, cel cu munții, și nu mai puteau fi trimise în circuit. Unele dintre ele sunt afectate și de uzură fizică, nu au fost depozitate corect. Sunt bani publici folosiți în mod greșit", a continuat ministrul turismului. El a adăugat că trebuie evitată risipa și că trebuie calculat de câte materiale este nevoie, astfel încât acestea să fie utilizate în mod cât mai eficient.