Vineri a debutat oficial cea de-a doua ediţie a Romanian Grand Prix, a cincea etapă a Class 1 World Powerboat Championship. Etapa constănţeană, organizată de Power Marine, în colaborare cu Primăria şi Consiliul Judeţean Constanţa, are o importanţă aparte în ansamblul sezonului, aici urmînd să se decerneze titlul european. Un titlu la care Victory 1 are prima şansă, dar va avea de înfruntat o concurenţă acerbă din partea… coechipierei Victory 7. Teoretic, în luptă se poate amesteca şi revelaţia sezonului, Jotun 90, învingătoarea din ultima cursă, cea din Norvegia. De altfel, la antrenamentele oficiale de vineri, Victory 1 şi Jotun 90 s-au “duelat” de la distanţă pentru cel mai bun timp al zilei. După ce au corectat - pe rînd, în finalul sesiunii î timpul zilei, Victory 1 a cîştigat prima rundă, încheind turul de circuit în 2.45:90, fiind urmată de Jotun 90 în 2.47:65, Qatar 95 în 2.49:45 şi Qatar 96 în 2.52:29. A doua rundă a disputei este programată sîmbătă, de la ora 15.30 - Edox Pole Position. Deşi este echivalentul sesiunii oficiale de antrenamente din Formula 1, Edox Pole Position reprezintă o competiţie aparte în Class 1! Se face un clasament separat şi se acordă chiar şi titlul mondial pentru liderul clasamentului la finalul celor opt etape! Şi în acest clasament lideră este Victory 1, dar distanţa faţă de cea de-a doua clasată - Qatar 96 - este mult mai mică decît în clasamentul general! Edox Pole Position va stabili grila de start pentru cursa de duminică, programată tot la ora 15.30.
Programată imediat după antrenamentul oficial de vineri, conferinţa de presă a adus în faţa ziariştilor şi doi concurenţi - Inge Brig Aarbakke, pilotul lui Jotun 90 şi Jean Marc Sanchez, copilotul de pe Victory 7. Pentru norvegian cursa de la Mamaia este o experienţă inedită, fiind prima oară cînd aleargă în apă dulce! Dar Aarbakke este tranşant în privinţa cursei: “Sîntem pregătiţi să căştigăm la Constanţa!” Optimist în privinţa cursei constănţene este şi campionul mondial en titre, Jean Marc Sanchez: “Este un circuit important pentru noi, aşa cum a fost şi anul trecut, dar sper să cîştigăm iarăşi”. După ce a remarcat că organizarea este mult mai bună decît anul trecut, francezul i-a îndemnat pe ziarişti: “Bucuraţi-vă de spectacol!”. Deci start în cursa ce va pune punct clasamentului European şi care va încorona campioana europeană a sezonului 2008 din Class 1 World Powerboat Championship.
EDOX POLE POSITION CHAMPIONSHIP:
1. Victory 1 - 55p; 2. Qatar 96 - 47p; 3. Jotun 90 - 36p; 4. Qatar 95 - 28p; 5. Victory 7 - 20p; 6. Foresti & Suardi 8 - 11p; 7. SeveneleveN 18 - 10p; 8. Negotiator 50 - 7p; 9-10. White 4 - 5p; 9-10. Qatar 9 - 5p; 11. Roscioli Hotels Roma 88 - 2p.
Clasamentul european după trei runde din cele patru programate în acest sezon: 1. Victory 1 - 49p; 2. Victory 7 - 39p; 3. Jotun 90 - 34p; 4. Qatar 96 - 32p; 5. Qatar 95 - 31p; 6. Foresti & Suardi 8 - 19p; 7. Roscioli Hotels Roma 88 - 8p. SeveneleveN 18 şi Qatar 9 nu au punctat în acest clasament.
Clasamentul general după patru din cele opt probe programate în acest sezon:
1. Victory 1 - M. Al Marri (UAE) / N. Bin Hendi (UAE) - 77p; 2. Victory 7 - A. Al Mehairbi (UAE) / J.M. Sanchez (Franţa) - 59p; 3. Qatar 96 - H. Al-Thani (Qatar) / S. Curtis (Anglia) - 51p; 4. Qatar 95 - A. Al-Sulaiti (Qatar) / M. Nicolini (Italia) - 48p; 5. Jotun 90 - I.B. Aarbakke (Norvegia) / J. Tandberg (Norvegia) - 42p; 6. Foresti & Suardi 8 - K. Selmer (Norvegia) / G. Montavoci (Italia) - 32p; 7. Roscioli Hotels Roma 88 - S. Carrasco (Spania) / D. Cirilli (Spania) - 12p; 8. SeveneleveN 18 - G. Manuzzi (Italia) / N. Giorgi (Italia) - 7p; 9-10. Negotiator 50 - B. Eker (Norvegia) / C. Parsonage (Anglia) - 4p; 9-10. Qatar 9 - M. Al-Nassr (Qatar) / L. Nicolini (Italia) - 4p.