Bugetul pentru finanţarea proiectelor pentru construirea de autostrăzi în 2008 se ridică, potrivit limitelor impuse de Ministerul Finanţe, la 364 milioane lei, ceea ce reprezintă aprox. 14% din suma necesară solicitată de Compania de Autostrăzi, respectiv 2,5 miliarde lei. Potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru construcţia de autostrăzi este necesar un buget de aprox. 2,66 miliarde lei. “Pentru finanţarea autostrăzilor, limita impusă de Ministerul de Finanţe pentru 2008 este de 364.484.000 lei“, au declarat reprezentanţii CNADNR. Suma acoperă cca 14% din necesarul companiei pentru susţinerea proiectelor pentru autostrăzi. Reprezentanţii companiei au precizat că din fondurile de la buget sînt finanţate proiectele privind construirea autostrăzii Transilvania, tronosonul Bucureşti - Ploieşti al autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronosonul Cernavodă - Constanţa al autostrăzii Soarelui şi autostrada Tîrgu Mureş-Iaşi. Programul naţional de construire de autostrăzi, aprobat în luna februarie de Guvern, pentru perioada 2007-2013, prevede realizarea a 1.800 de km de autostradă şi un necesar financiar de 13 miliarde euro. Proiectele vor fi suţinute prin fondurile structurale, prin fonduri ISPA, prin împrumuturi de la BEI şi BERD şi prin alocări de la buget. Din totalul reţelei de drumuri din România, de aproape 80.000 km, 1,4% sînt autostrăzi şi 20% drumuri naţionale, restul fiind drumuri judeţene şi locale. În raport cu suprafaţa ţării, România are cea mai mică densitate de drumuri din toate statele membre ale UE, adică 33,5 km la 100 de kilometri pătraţi.