Poate că repetăm, dar acțiunile administrației locale din ultima vreme ne dau dreptate: cum se apropie anul electoral, cum sunt scoase de la naftalină vechile proiecte de campanie. Încă o dată, Primăria Constanța ne-a dovedit că exact așa stau lucrurile. După ce, timp de patru ani, nu s-au văzut schimbări pozitive majore în niciun aspect al vieții Constanței, acum, ca prin minune, consilierii locali au de votat tot felul de proiecte ambițioase menite să schimbe radical orașul. Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de joi, 28 martie, s-au aflat, printre altele, trei proiecte de hotărâre prin care se va da cu totul peste cap infrastructura și mobilitatea urbană a Constanței. Este vorba despre planurile de îmbunătăţire a mobilităţii în municipiul Constanţa, zona Bd. 1 Mai -Şoseaua Mangaliei, dar și între Gara CFR şi staţiunea Mamaia, precum și proiectul „Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa”.
BENZI PENTRU TRANSPORTUL ÎN COMUN ȘI PISTE PENTRU BICICLIȘTI, PE BD. 1 MAI
„Bulevardul 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei fac parte integrantă din reţeaua de drumuri strategice a municipiului Constanţa, străbătând oraşul pe direcţia Sud- Centru-Nord şi suprapunându-se peste DN39. Proiectul „Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa, zona Bd. 1 Mai - Şoseaua Mangaliei îşi propune dezvoltarea unui sistem de transport public atractiv şi eficient, crearea şi extinderea unei reţele coerente de trasee de biciclete, precum şi creareamodernizarea unui traseu pietonal confortabil pentru pietoni prin resistematizarea spaţiului drumului Bulevardului 1 Mai - Şoseaua Mangaliei”, se arată în hotărârea legată de aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de îmbunătățire a mobilității în zona Bd. 1 Mai - Șos. Mangaliei. Potrivit proiectului, principalele lucrări de intervenţie sunt: modernizare şi resistematizare rutieră, introducere benzi unice de transport public (exclusiv Şoseaua Mangaliei), reabilitarea și extinderea trotuarelor, realizarea de piste de biciclete, spaţii verzi mediane şi irigaţii (unde este cazul), semnalizare verticală şi orizontală, inclusiv marcaje speciale pentru persoane cu dizabilităţi, mobilier urban inteligent (smart), staţii de autobuz, reţea nouă de iluminat public pentru carosabil, trotuare şi piste de biciclete, iluminat smart pentru treceri de pietoni, canalizaţie unică subterană pentru comunicaţii şi reţea electrică de iluminat. Valoarea investiţiei este de aproape 70 de milioane de lei cu TVA.
ZONE PIETONALE EXTINSE, ÎN CENTRU
De asemenea, în ceea ce privește proiectul „Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa”, autoritățile locale precizează că principalele lucrări de intervenţie sunt: refacere infrastructura pietonală ocazional carosabilă; extinderea traseelor pietonale; fântâni arteziene; spaţii verzi fixe şi amovibile, inclusiv irigaţii automatizate; marcaje speciale pentru persoane cu dizabilitaţi; mobilier urban inteligent (smart); banei, spaţii de şedere smart; sisteme de informare cu mesaje variabile; rasteluri de biciclete; cişmele; sisteme de informare; sistem de supraveghere video; iluminat public; canalizaţie unică subterană pentru comunicaţii şi reţea electrică de iluminat; modernizare pasaj pietonal. În acest caz, valoarea proiectului ajunge la aproape 80 de milioane de lei, cu TVA inclus.
BULEVARDELE 1 DECEMBRIE ȘI AL. LĂPUȘNEANU SE SCHIMBĂ LA FAȚĂ
Nu în ultimul rând, prin depunerea proiectului „Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa, între Gara CFR şi staţiunea Mamaia”, Primăria își propune dezvoltarea unui sistem de transport public atractiv şi eficient, crearea şi extinderea unei reţele coerente de piste/trasee de biciclete, precum şi crearea/modernizarea unui traseu pietonal confortabil pentru pietoni prin resistematizarea spaţiului drumului bulevardelor Al. Lăpuşneanu şi 1 Decembrie 1918. „Scopul acestor intervenţii este aceia de a îmbunătăţii eficienţa transportului public de călători. De asemenea, proiectul urmăreşte ca utilizarea autoturismelor personale să devină o opţiune mai puţin atractivă din punct de vedere economic şi al duratei de călătorie, faţă de utilizarea transportului public şi a modurilor nemotorizate, creându-se astfel condiţiile pentru reducerea emisiilor de C02”, se arată în proiectul de hotărâre. În acest caz, valoarea investiției ajunge la peste 90 de milioane de lei, cu TVA.