Bulevardul Aurel Vlaicu din Constanța, cel mai afectat de lucrările de modernizare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Bulevardul Aurel Vlaicu din Constanța, cel mai afectat de lucrările de modernizare

Vergil Chițac: în fiecare sâmbătă vom fi pe aceste șantiere și vom monitoriza cu atenție stadiul proiectelor
Administrație, Economie 19 Aprilie 2021 / 09:02 3303 accesări

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

Foto: Primăria municipiului Constanța

În municipiul Constanța se execută în prezent ample lucrări de modernizare și dezvoltare a sistemelor de alimentare cu apă potabilă și de colectare și tratare a apei uzate. Acestea sunt desfășurate de către antreprenori și au fost prevăzute în 10 (zece) contracte de lucrări derulate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Investițiile din municipiul Constanța, în valoare de 98,7 mil. euro, cuprind reabilitarea și extinderea rețelelor de apă și de canalizare pe o lungime de peste 134 km.

Din acest total, peste 43 de km reprezintă investiții în active strategice ce asigură funcționarea în siguranță a întregului sistem, vizând reabilitarea aducțiunilor și magistralelor de alimentare cu apă, precum și refulările ce asigură transportul apelor uzate către stațiile de epurare. Toate acestea sunt lucrări de mari dimensiuni (diametrele conductelor de aducțiune sunt cuprinse între 300 și 1000 mm), realizate pe lungimi extinse, la adâncimi de peste 2 m.

Schimbarea conductelor îmbătrânite, unele cu o vechime de peste 70 ani, ai căror parametri tehnologici sunt depășiți, va conduce la creşterea siguranţei în funcţionare a sistemului de alimentare cu apă prin reducerea pierderilor, asigurarea serviciului fără discontinuităţi şi menținerea calităţii apei potabile, în timp ce sistemul de canalizare va fi mai uşor de întreţinut şi va putea prelua un debit mai mare de apă uzată.

În prezent, cel mai afectat de aceste intervenții este bd. Aurel Vlaicu.
Aici, pentru a se reduce disconfortul creat conducătorilor auto, lucrările se desfășoară astfel încât să se asigure câte o bandă liberă pentru fiecare sens de mers, iar pentru a scurta timpul de intervenție, la nivelul acestui bulevard se lucrează concomitent pe trei șantiere. De aceea, se colaboeazăpermanent cu Poliţia Municipală și Poliția Locală Constanța pentru a asigura o circulație corespunzătoare și pentru fluidizarea traficului.

Conducerea RAJA SA a decis ca ședințele de progres pe contractele de execuție să se desfășoare sâmbăta și duminica, în special la nivelul șantierelor din stațiunile turistice. Astfel, în cursul zilei de sâmbătă, la finalul inspecției pe șantierele de pe bulevardul Aurel Vlaicu, a avut loc o întâlnire de lucru la nivelul Stației de Tratare Palas, la care, pe lângă reprezentanții RAJA SA și ai firmelor constructoare, au luat parte și Vergil Chițac – Primarul Municipiului Constanța și Silviu Coșa – Prefectul Județului Constanța.

În cadrul discuțiilor, accentul s-a pus pe necesitatea finalizării lucrărilor într-un timp cât mai scurt:

În Constanța avem mai multe șantiere deschise și trebuie să terminăm aceste investiții cât mai repede. Chiar dacă lucrările sunt în grafic, am luat decizia ca firmele constructoare să lucreze și în weekend, astfel încât să devansăm termenele de finalizare. Totodată, vom lua toate măsurile ca în perioada minivacanței de Paște și 1 Mai disconfortul creat conducătorilor auto, în zonele cu lucrări, să fie cât mai mic”, a declarat directorul general RAJA SA – Aurel Presură.

Din cauza gradului mare de deteriorare a vechilor conducte, tronsoane ce au o vechime apreciabilă, echipele din teren ale constructorilor depun un efort susținut pentru a realiza intervențiile fără a determina disfuncționalități majore în furnizarea apei și fără a afecta infrastructura edilitară existentă în teren (cabluri sau conducte pentru alte utilități).

În aceste situații, de multe ori săpătura se realizează manual, ceea ce mărește perioada de execuție a unor etape din cadrul proiectelor. De asemenea, la finalizarea lucrărilor, constructorul are obligația de a finisa lucrările de terasament și de a aduce calea de rulare la starea inițială. Aceste procese sunt influențate la rândul lor de condițiile meteo. Chiar și în aceste situații, constructorii și-au asumat finalizarea contractelor într-un timp cât mai scurt, dar și continuarea lucrărilor în zilele de sâmbătă și duminică.

Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac a specificat că va acorda o atenție deosebită modului în care se desfășoară aceste lucrări:

Începând de acum și până la finalizarea investițiilor, în fiecare sâmbătă vom fi pe aceste șantiere și vom monitoriza cu atenție stadiul proiectelor. Împreună cu RAJA SA și firmele constructoare am făcut un comandament de lucru, astfel încât să urmărim îndeaproape graficul de lucrări și să aplicăm cele mai bune soluții pentru a limita efectele nedorite ce produc perturbări de trafic în zonele afectate”.



12