Agenţia Naţională de Turism din Bulgaria a anunţat că un milion de leva, echivalentul a 500.000 de euro, vor fi cheltuiţi pentru a promova staţiunile bulgare de la Marea Neagră în 2009. „Campania de popularizare a staţiunilor bulgare a demarat la începutul lui iulie şi se va încheia în septembrie”, a declarat la Varna Anelia Kruşkova, directorul Agenţiei Naţionale de Turism. Campania de promovare se va concentra pe ţările ai căror cetăţeni preferă în mod tradiţional să îşi petreacă vacanţele de vară în Bulgaria. În prezent, fluxul de turişti români din Bulgaria a crescut cu 57%. Pe de altă parte, numărul vizitatorilor din Serbia a scăzut cu 35 de procente, al celor din Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei cu 5,7% şi al celor din Germania cu 7,3%. Potrivit unor informaţii difuzate vineri, numărul britanicilor care îşi vor petrece vacanţa de vară în Bulgaria va scădea de asemenea cu 35%.