Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a făcut o recomandare tuturor membrilor asociației de a evita utilizarea sintagmelor de tipul ”cel mai mare tour-operator”, ”cea mai mare agenție”, ”cel/cea mai bun(ă)”, ”cel/cea mai sigur(ă)”, ”singurul tour-operator”, ”singura agenție”, ”tour-operatorul nr. 1”, ”cea mai importantă” în cadrul activităților proprii de marketing și promovare, atât în relația cu partenerii interni și externi, cât şi în relaţia cu clienții. Măsura vine în sprijinul bunelor practici în domeniul publicității și promovării companiilor în vederea implementării unor reguli de bun simț, subiect care este dezbătut și în Comisia Europeană. ”ANAT înţelege să promoveze modele de bune practici pentru industria de călătorii şi, în acest spirit, am decis să recomandăm membrilor noştri să evite de acum încolo, în publicitatea proprie, sintagme care ar putea afecta imaginea altor membri”, a precizat președintele ANAT, Lucia Nora Morariu, într-un comunicat. Ea a adăugat că membrii asociației trebuie să fie un exemplu pentru aplicarea unor metode de publicitate onestă, decentă și cu respect față de clienți și colegi, în spirit european. Decizia a fost luată în cadrul întrunirii Consiliului Director al asociației din data de 21 septembrie 2014. Propunerea Consiliului Director a fost bine primită, agențiile membre ANAT putând fi un bun exemplu de fair-play în industria turismului. Prin modelul acceptat de peste 500 de membri, în special agenții de turism, ANAT poate fi un bun exemplu de fair-play în industria turismului. Anunțul a fost făcut cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului (care se sărbătorește în fiecare an pe 27 septembrie).