Burse mai mari! Cine sunt elevii norocoși

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Veşti deosebit de bune

Burse mai mari! Cine sunt elevii norocoși

Educație 18 Aprilie 2019 / 15:54 2841 accesări

Veşti bune pentru mulţi elevi înainte de Paşte, după ce Camera Deputaţilor a votat în aceste zile un proiect important care creşte cuantumul burselor de la 200 de lei la 300 de lei, urmând ca sumele să fie mărite de la an la an.

Bursele pentru învățământul profesional cresc de la 200 la 300 lei

Camera Deputatilor a adoptat tacit proiectul de lege inițiat de parlamentarul Florin Roman, deputat PNL de Alba, referitor la creșterea cuantumului bursei pentru elevii din învățământul profesional și dual, de la 200 la 300 de lei. „Proiectul adoptat ieri de Camera Deputaților mai prevede o creștere anuală cu 150 lei a cuantumului burselor profesionale, începând din anul 2020, urmând să ajungă la 900 de lei, sau echivalentul a 200 de euro. Practic, proiectul de lege al PNL este similar modelului german, unde elevii au fost atrași să urmeze cursurile învățământului profesional și dual, prin oferirea de burse consistente. Unul din patru tineri este șomer, iar 16 la sută dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani nu urmează nici o formă de învățământ. România se confruntă cu o acută criza a forței de muncă calificată, ceea ce generează mari probleme angajatorilor. Proiectul referitor la creșterea bursei profesionale merge acum la Senat, for decizional“.

Deficit de meseriaşi în România, după dispariţia şcolilor profesionale

"La oră actuală avem în România un deficit de forță de muncă de un milion de meseriași. Așa spun toate datele oficiale ale Statului Român, inclusiv ale Ministerului de Finanțe. Cu toate acestea noi avem la oră actuală în România doar 6.506 copii care învață în anul școlar 2018-2019 în învățământul profesional și dual. în același timp, unul din patru tineri este șomer, iar 16% dintre ținerii cu vârste între 18 și 24 de ani nu studiază în nicio formă de învățământ", se arată în explunerea de motive.



12