Business-ul românesc, joacă de copil

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Business-ul românesc, joacă de copil

Economie 02 Iunie 2015 / 00:00 540 accesări

Peste 500 de copii au fost înregistraţi ca acţionari în 153 de firme, în perioada 2009 - 2014, cei mai mulţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante, precum şi în construcţii şi transport, potrivit unei analize realizate de agenţia KeysFin şi prezentate cu ocazia Zilei Copilului. „Statistica demonstrează câteva tendinţe care se definesc tot mai bine în business-ul românesc. Avem de-a face, în primul rând, cu perspectivele unui schimb de generaţii - sunt mulţi părinţi care încearcă să-şi înveţe copiii să le urmeze paşii în afaceri, trecând acţiunile pe numele lor“, spun autorii studiului. În unele cazuri, afacerile sunt trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme, dar, pe de altă parte, avem și tot mai multe cazuri în care adolescenţii dau dovadă de spirit antreprenorial. Analiza KeysFin mai arată că, în privinţa domeniilor de activitate preferate de copiii acţionari, comerţul cu amănuntul se află pe primul loc, cu 60 de firme. Urmează hotelurile şi restaurantele, cu 22 de societăţi, sectorul construcţiilor, cu 19 firme, transportul şi depozitarea (15), producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (14), tranzacţiile imobiliare (13) şi activităţile culturale şi recreative (10). „Ne-au atras atenţia firmele cu activităţi pe internet. Este un domeniu în care adolescenţii, familiarizaţi cu noile tehnologii, excelează. Vorbim în principal de magazine online şi de site-uri recreative, care generează câştiguri semnificative, cu investiţii reduse“, conchid analiștii KeysFin.

Taguri articol


12