Călătorii care au ales sa meargă la București sau la munte cu trenul IR 1636 au congelat pur în simplu în vagoane.
Garnitura a garat la timp în Gara Constanța, respectiv la ora 5.30. Toate bune și frumoase până când oamenii și-au dat seama că în vagoane este aproape ca afară de frig. De altfel, cam asta a fost și explicația conductorului de tren: „Ce să facem, doamnă, e foarte frig afară, sunt minus 12 grade C. Cât să facă față și sistemul de încălzire!!!“. Toți călătorii au stat în vagoane cu căciulile în cap, îmbrăcați ca afară.
Este inadmisibil ca, în 2017, CFR să nu dispună de un sistem de încălzire a vagoanelor astfel încât călătorii să nu ajungă la finalul unei călătorii de două ore și jumătate, de exemplu… congelați. „Nici pe vremea lui Ceaușescu nu era așa. Am plătit 110 lei pe bilet, Constanța - București, dus întors. Ar trebui să ne returneze jumătate din sumă, sau să ne ajute din timp să venim cu paturi de acasă. Nesimțire fără margini. De ce pun în funcțiune vagoane care nu 'fac față la -12' grade C?!“. Menționăm că un călător a avut posibilitatea, prin intermediul telefonului mobil, să măsoare temperatura din vagoane. Puțin peste 15 grade C. Rușine CFR Călători cu asemenea explicații puerile! Și, într-adevăr, iarna nu-i ca vara!