Călători rămaşi fără trenuri pe ruta Medgidia-Negru Vodă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Rute feroviare anulate

Călători rămaşi fără trenuri pe ruta Medgidia-Negru Vodă

Social 12 Aprilie 2013 / 00:00 2939 accesări

Locuitorii judeţului Constanţa care se deplasau cu trenul pe ruta Medgidia - Negru Vodă şi retur au rămas, începând de ieri, fără trenuri, fiind nevoiţi să apeleze la transportul rutier. „Am primit o înştiinţare de la Bucureşti prin care ni se aducea la cunoştinţă faptul că CFR Călători a solicitat anularea a patru trenuri de pe relaţia Medgidia - Negru Vodă. Motivele pentru care a fost luată o asemenea decizie nu ne-au fost transmise”, a declarat directorul Regionalei CFR Infrastructură Constanţa, Dorin Maer. Potrivit reprezentanţilor Regionalei CFR Călători Constanţa, cele patru trenuri sunt mijloace de transport feroviar fără vagoane (locomotiva şi spaţiul pentru călători fac parte din acelaşi corp), care deserveau călătorii de pe ruta respectivă. „Numărul de pasageri era, însă, foarte mic. Pe viitor, ei vor trebui să se orienteze către transportul auto, pe ruta respectivă nemaifuncţionând transportul feroviar”, au adăugat surse din cadrul Regionalei Călători Constanţa. Nu doar ruta Medgidia - Negru Vodă a fost anulată, aceeaşi măsură fiind luată şi pentru Grădiştea - Giurgiu. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, decizia nu provoacă o pagubă mare în bugetul companiei CFR Călători, în condiţiile în care cele două rute erau neprofitabile, călătorii mergând „cu naşul”.

SOMAŢI SĂ PLĂTEASCĂ Anularea celor două rute vine în contextul declaraţiilor directorului general al companiei CFR SA (care administrează infrastructura feroviară), Dimitris Sophocleous, care a anunţat că toţi operatorii de transport feroviar care înregistrează debite pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) au avut termen până pe 9 aprilie să-şi achite obligaţiile restante. Potrivit lui, de miercuri, 10 aprilie, urmau să fie demarate măsurile pentru recuperarea datoriilor. „Sunt mai multe măsuri pe care putem să le luăm, şi către operatorii privaţi, şi către CFR Marfă şi CFR Călători”, anunţa, la începutul săptămânii, Sophocleous. El a arătat că dacă nu vor respecta anumite condiţii financiare, inclusiv CFR Călători şi CFR Marfă ar putea avea accesul restricţionat pe calea ferată. Potrivit directorului CFR SA, datoriile CFR Călători şi CFR Marfă se ridică la 1,7 miliarde lei. În depouri nu au rămas doar trenurile de stat. Începând de ieri, nici operatorul privat Transferoviar nu mai circulă pe ruta Cluj Napoca - Bistriţa Nord. Operatorii privaţi au datorii de peste 100 de milioane de lei către CFR SA. Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii CFR Călători Bucureşti nu au putut fi contactaţi pentru a comenta anularea celor două rute.



12