Cei care călătoresc frecvent pe ruta Bucureşti - Constanţa, şi retur, s-au obişnuit cu întîrzierile trenurilor Companiei CFR Călători. Fie că e vorba de 30, 40, 50 şi chiar 60 de minute, oamenii nu mai zic nimic. Aproape că aceste bune minute în plus nici nu mai contează, deşi în alte ţări companiile similare ar fi fost trase aspru la răspundere. Călătorii români au devenit cît se poate de răbdători şi de înţelegători, însă nu în toate cazurile. Întîrzierea de 370 de minute a Acceleratului 10918 care a plecat vineri la ora 20.09 din Gara Constanţa i-a scos din sărite pe mulţi. Iniţial, trenul a plecat la ora stabilită şi, încet-încet, se îndrepta spre destinaţie. Pînă la un moment dat cînd, în apropierea localităţii Medgidia, acesta s-a oprit şi nici că s-a mai mişcat din loc, spre disperarea călătorilor. Oamenii au început să glumească însă, încet-încet, spiritele s-au încins. Au început să se ia la ceartă pe motiv că unii călători sînt prea gălăgioşi, în vreme ce alţii voiau să aţipească. Alţii n-au mai rezistat şi şi-au aprins ţigările în tren, uitînd că legea nu mai permite acest lucru de ceva timp. Controlorul încerca să calmeze spiritele, să-i liniştească pe cei mai agitaţi, anunţînd că trenul are ceva probleme dar că acestea vor fi remediate în scurt timp. N-a fost aşa. Trenul a staţionat în apropierea localităţii Medgidia mai bine de două ore, pînă cînd, la faţa locului a sosit o locomotivă care a fost amplasată cu direcţia de mers în sens invers. „Mamă, uite, trenul merge înapoi la Constanţa...”, urla cît îl ţinea gura un copil. Garnitura de călători a mers pe o distanţă mare înspre Constanţa, după care a reluat drumul spre Bucureşti, după alte cîteva momente de aşteptare. Cei mai norocoşi au plecat din vagoanele cu geamuri care nu se-nchid, cu scaune incomode, la clasa I, unde confortul era puţin mai sporit şi au încercat să doarmă, fără să mai ţină cont de faptul că ar fi trebuit să plătească o diferenţă de bilet. Chiar dacă trenul ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 1.01, la ora 2.00 el încă mai era la Medgidia. Între timp, în Gara Bucureşti Nord erau anunţate minutele de întîrziere ale garniturii. De la peste 100 de minute s-a ajuns la 150, 200 de minute şi tot aşa. După ultimele anunţuri, trenul ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 5.00, dar nici atunci „minunea” nu s-a întîmplat. Acceleratul a ajuns în Gara de Nord la ora 7,15 minute, astfel că întîrzierea a ajuns la 370 de minute. „Am crezut că nu mai ajungem, Doamne fereşte... Eram ferm convinsă că trenul va avea întîrziere, dar nici prin cap nu mi-a trecut că voi petrece în acest tren mai bine de 11 ore. Eu cred că CFR a ajuns să-şi bată joc de călători. Să-şi dea demisia ministrul Transporturilor”, spunea supărat un călător. Au fost şi oameni care nu au avut de ales şi au plecat direct la locurile de muncă. „Dacă trenul ar fi ajuns la 1.00 aveam timp să merg acasă, să dorm. Aşa voi merge la serviciu cu bagajele în spate, cu papucii de plajă în picioare, decît să fiu sancţionată pentru întîrziere”, spune o altă călătoare. Înjurăturile la adresa CFR Călători nu au încetat să apară, oamenii criticînd dur valoarea unui tichet de călătorie. Vizavi de incidentul fără precedent din acest sezon estival, directorul Regionalei CFR Constanţa, Dorin Maier, a declarat: “Am avut probleme la linia de contact pe tronsonul dintre Medgidia şi Dorobanţu. Pentru remedierea defecţiunii, echipele noastre de la Electrificare au lucrat nu mai puţin de 200 de minute, astfel încît pasagerii să nu întîrzie prea mult la destinaţie. Aceste situaţii neplăcute pentru călători, dar şi pentru companie, sînt inerente în condiţiile desfăşurării lucrărilor la Coridorul IV paneuropean. Mai sînt mici reglaje de făcut, de întreţinere a liniei de contact la parametrii optimi, însă sperăm că de acum înainte nu vom mai avea astfel de probleme”, a conchis directorul Regionalei CFR Constanţa.