Călătorie la standarde europene, în stil mioritic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Călătorie la standarde europene, în stil mioritic

Social 01 Martie 2016 / 17:25 805 accesări

Cei care au călătorit cu trenul pe 1 martie de la București la Constanța au avut parte de o surpriză plăcută. În tren au fost condiții mai bune decât de obicei, au observat ei, semn că ceva s-a schimbat. La sosirea în gară, niciunul din călători nu s-a plâns, ca în trecut, de condițiile din vagoane, când reclamau ori că e prea frig, ori prea cald sau că nu au destul spațiu între scaune. De data aceasta au călătorit în cele mai bune condiții, au mărturisit ei. Explicația stă în faptul că CFR Călători a modernizat mai multe vagoane, iar reprezentanții companiei feroviare au vrut să facă o surpriză frumoasă de Mărțișor, introducând garnitura compusă din primele vagoane modernizate ieșite din fabrică la începutul anului 2016 pe relația București - Constanța. De fapt, chiar așa s-a numit trenul ce i-a purtat pe călătorii veniți pe litoral - ”Trenul Mărțișor”. Reprezentanții companiei spun că modernizarea vagoanelor a constat în instalații de climatizare și informare, refacerea scaunelor sau revopsire. Doamnele și domnișoarele care au călătorit în confort sporit cu noile vagoane au avut parte și de o altă surpriză. Reprezentanții CFR Călători le-au oferit câte o floare. Vagoanele trenului au fost remorcate de locomotiva neconvențională HORA - care promovează tradiția și simbolurile românești. Ea este pictată în motive transpuse de pe costumele populare românești.

AU LĂSAT MIZERIE ÎN URMĂ Mulți dintre pasagerii care au călătorit în vagoanele dotate la standarde europene au uitat cum e să fii civilizat și au lăsat la plecare pungi și pet-uri, atât pe scaune, cât și pe podeaua trenului, deși există spații special destinate unde puteau arunca gunoaiele.

ȘI ALTE VAGOANE AȘTEAPTĂ SĂ FIE MODERNIZATE Reprezentanții companiei spun că vor moderniza în 2016, din surse proprii, și alte vagoane. Potrivit conducerii CFR, vagoanele pot circula cu viteza maximă de 160 km/h. Tot în 2016 este prevăzută de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achiziția de rame electrice (trenuri electrice - n.r). După ce vor fi cumpărate, trenurile vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distanţe medii, în special pe sectoarele reabilitate București - Constanța, București - Brașov, dar și pe București - Craiova. Directorul general al CFR, Iosif Szenteș, a anunțat că au început testele pentru sistemul care va permite cumpărarea biletelor direct din tren, prin terminale speciale conectate la imprimante portabile. Licitația pentru acest sistem de e-ticketing, prin care se vor cumăra 2.600 de seturi, va fi lansată în prima parte a anului, dacă testele vor arăta că sistemul funcționează bine pe semnalul de mobil.

Citește și:

„Trenul Mărțișor“ a ajuns la Constanța. Uite cum arată!

CFR modernizează... 30 de vagoane. Vezi cum vor arăta

Un „Tren Mărțișor“ aduce la Constanța vagoane modernizate în 2016

Taguri articol


12