Călătorii ar putea fi scutiţi de suplimentul de viteză între Bucureşti-Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Călătorii ar putea fi scutiţi de suplimentul de viteză între Bucureşti-Constanţa

Politică 04 Septembrie 2007 / 00:00 572 accesări

Pe parcursul ultimilor ani, calea ferată a pierdut teren în faţa transporturilor rutiere, mai ales din cauza tarifelor uriaşe percepute, însă Compania CFR Călători încasează în continuare milioane de euro pentru suplimentele de viteză la trenurile Bucureşti - Constanţa. Situaţia s-a perpetuat după o cutumă cunoscută doar de autorităţile feroviare, deşi de la începerea lucrărilor de infrastructură pe Coridorul IV Paneuropean, trenurile ajung pe litoral chiar şi în nouă ore în loc de trei, în vreme ce statul subvenţionează substanţial călătoriile pe calea ferată. Cu toate că, de-a lungul timpului, reprezentanţii CFR Călători au exclus posibilitatea excluderii tarifelor pentru suplimente inexistente, se pare că măsura va fi aplicată doar parţial. Călătorii pe ruta Bucureşti-Constanţa şi retur ar putea să nu mai plătească, de săptămîna viitoare, suplimentul de viteză la trenurile Accelerat, Rapid şi InterCity, întrucît, din cauza lucrărilor de reabilitare, o călătorie cu un tren de rang superior durează cît una cu un tren personal. \"Nu este normal ca unii călători să plătească pentru Rapid un preţ mai mare şi să ajungă în acelaşi timp cu aceia care vin cu personalul. În următoarele zile vom avea o întîlnire cu reprezentanţii CFR Infrastructură şi cu conducerea Ministerului Transporturilor, în care vom solicita reducerea taxei de utilizare a infrastructurii şi eliminarea plăţii suplimentului de viteză\", a declarat directorul general al Companiei CFR Călători, Alexandru Noapteş. Măsura urmăreşte şi contracararea evoluţiei traficului rutier de călători, mai ales că suplimentul de viteză de 27,5 lei, pe relaţia Bucureşti - Constanţa îndeamnă tot mai mulţi călători să opteze pentru microbuze. Noapteş a adăugat că o astfel de decizie ar putea fi adoptată şi în cazul trenurilor care circulă pe ruta Bucureşti - Braşov, unde lucrările vor începe în acest an şi vor dura pînă în 2010.



12