Spre deosebire de o călătorie aeriană, unde preţul biletului oferă pe lîngă transport şi posibilitatea călătorilor de a cere despăgubiri pentru orice nemulţumire legată de zbor, cei care aleg trenul nu au parte de nimic. Eventual, doar de compartimente murdare, înghesuială, călătorii cu Intercity la viteză de personal şi tarife mai mari decît pe orice alt mijloc de transport. Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns că îşi menţine monopolul prin creşterea trimestrială nejustificată a preţurilor biletelor, Compania CFR Călători bagă încă o dată pumnul în gura românilor şi le interzice dreptul de a fi nemulţumiţi. Chiar dacă pasagerii companiilor aeriene pot cere compensaţii băneşti în cazul refuzului nejustificat la îmbarcare, al anulării sau întîrzierii, cei care aleg călătoriile cu trenul vor avea acest drept la … Sfîntul Aşteaptă! Prin aplicarea normelor europene referitoare la liberalizarea transportului feroviar comunitar, românii vor putea cere despăgubiri pentru întîrzierea trenurilor doar în 2017. \"În acest moment, analizăm directiva prin care să se acorde compensaţii călătorilor pe transportul feroviar, însă peste zece ani, acest lucru se va aplica şi la noi. Totodată, peste zece ani, nu vor mai fi restricţii pentru firmele care doresc să opereze în România. Firmele străine vor avea acces în condiţii similare cu operatorii naţionali la utilizarea infrastructurii şi vor putea opera curse pe orice traseu\", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Decizia autorităţilor române vine pe fondul celui mai recent scandal legat de întîrzierile trenurilor care circulă pe relaţia Bucureşti - Constanţa. Cu toate că au fost nevoiţi să aştepte sute de minute remedierea cablurilor furate de hoţi de pe traseul feroviar, la Lehliu, pasagerii lăsaţi pe cîmp în loc să ajungă la Constanţa pot fi despăgubiţi doar la returnarea banilor de bilet.