Călătoriile cu trenul între Constanţa şi Bucureşti durează 5 ore

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Încă trei ani de acum încolo

Călătoriile cu trenul între Constanţa şi Bucureşti durează 5 ore

Eveniment 06 Iulie 2006 / 00:00 4503 accesări

Lucrările de modernizare la tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa, programate să se finalizeze în 2009, au transformat călătoriile cu trenul pe această rută într-un adevărat coşmar. Cu toate că reprezentanţii CFR susţin că la finalizarea programului condiţiile puse la dispoziţia călătorilor vor fi mult mai bune, iar trenurile vor goni pe această rută cu 200 km/h, în prezent, prin aplicarea restricţiillor de viteză şi circulaţia garniturilor doar pe un singur fir, distanţa între Constanţa şi Capitală este străbătută în 5 ore în loc de maximum 3. Mai mult de atît, foarte mulţi călători reclamă faptul că deşi trenurile ajung la destinaţie cu întîrzieri semnificative, indiferent dacă este vorba de cele din categoria Intercity sau Rapid, costurile de transport au rămas neschimbate.

Lucrările de modernizare la tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa, programate să se finalizeze în 2009, au transformat călătoriile cu trenul pe această rută într-un adevărat coşmar. Cu toate că reprezentanţii CFR susţin că la finalizarea programului condiţiile puse la dispoziţia călătorilor vor fi mult mai bune, iar trenurile vor goni pe această rută cu 200 km/h, în prezent, prin aplicarea restricţiillor de viteză şi circulaţia garniturilor doar pe un singur fir, distanţa între Constanţa şi Capitală este străbătută în 5 ore în loc de maximum 3. Mai mult de atît, foarte mulţi călători reclamă faptul că deşi trenurile ajung la destinaţie cu întîrzieri semnificative, indiferent dacă este vorba de cele din categoria Intercity sau Rapid, costurile de transport au rămas neschimbate.

Pînă anul trecut o călătorie cu trenul între Bucureşti şi Constanţa se putea face în cel mult trei ore însă, turiştii care doresc să ajungă în această perioadă la mare sînt nevoiţi să treacă printr-un adevărat calvar. Odată cu demararea lucrărilor din această primăvară la Coridorul IV paneuropean, care străbate România de la vest către răsărit pe o distanţă de 1.395 km, toate trenurile care se deplasează pe ruta Bucureşti - Constanţa circulă deviat sau cu restricţii. Potrivit reprezentanţilor Societăţii Naţionale de Transporturi Feroviare "CFR Călători", modernizarea infrastructurii pe tronsoanele Bucureşti Nord - Constanţa se face cu fonduri de peste 600 de milioane de euro alocate de statul român, Uniunea Europeană şi Banca Internaţională de Cooperare a Japoniei şi va fi gata, aşa cum stipulează contractele cu firmele străine de construcţii, în anul 2009. Asta înseamnă că în următorii trei ani, călătoria cu trenul către staţiunile litorale se va desfăşura în condiţii infernale, mai ales că, în perioada de execuţie a lucrărilor de reabilitare, circulaţia feroviară se va desfăşura pe un singur fir. Pentru realizarea primei etape a programului, conducerea CFR a luat decizia ca trenurile care pleacă din Bucureşti Nord să ajungă la mare după ce urmează traseele deviate prin Chitila - Buftea - Mogoşoaia - Otopeni. Majoritatea trenurilor care au intrat în noul orar de circulaţie cu destinaţia litoral vin acum din Bucureşti Obor, în timp ce plecările garniturilor din Gara de Nord au fost limitate. Altele, cum este cazul trenurilor Intercity 589 Bucureşti - Tulcea şi Rapid 885 Bucureşti - Mangalia au fost chiar anulate. "În urma lucrărilor la linia ferată circulaţia trenurilor se desfăşoară pe un singur fir în staţiile Ovidiu, Mircea Vodă, Medgidia şi Basarabi. Avînd în vedere că în acest sezon se înregistrează temperaturi ridicate, pe anumite porţiuni, aşa cum este cazul staţiei Palas, viteza trenurilor a fost limitată la 30 km/h", a declarat directorul Diviziei "Infrastructură" din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Dorin Maier. Reprezentanţii CFR susţin că lucrările sînt necesare în perspectiva adaptării traficului feroviar la sistemul european, mai ales că prin finalizarea programului de reabilitare trenurile vor circula cu viteze de pînă la 200 km/h. "Proiectul de reabilitare va cuprinde lucrări la poduri, liniile curente, instalaţiile de semnalizare, centralizarea electrodinamică şi telecomunicaţii. După finalizarea lucrărilor va creşte siguranţa călătoriilor pe linia ferată fără a mai pune la socoteală că începînd din 2009, distanţa Bucureşti - Constanţa va fi parcursă doar într-o oră şi jumătate", a mai declarat Dorin Maier.

Trenurile merg "în reluare", preţul biletelor rămîne acelaşi

Pentru ca investiţiile în sistemul feroviar să conducă la îmbunătăţirea condiţiilor de transport al călătorilor, specialiştii apreciază că trebuie înnoite şi parcurile de vagoane. Cu atît mai mult cu cît, din cauza infrastructurii, dar şi a vagoanelor, trenurile româneşti se deplasează cu viteze mult sub media europeană. Conducerea CFR mai afirmă că finalizarea programului la infrastructură, doar pe relaţia Bucureşti - Constanţa capacitatea de circulaţie va ajunge la aprox. 112 perechi de trenuri pe zi. Totuşi, pentru cei mai mulţi români, trenul, cea mai rapidă variantă de transport, se transformă treptat în cea mai lentă. Asta în condiţiile în care cei care pleacă din Bucureşti pentru un sejur pe staţiunile litorale au de aşteptat 5 ore pînă la Constanţa, sau 6 dacă doresc să ajungă la Mangalia. Fără a mai pune la socoteală creşterea traficului de călători şi reducerea garniturilor care circulă vara pe litoral, românii sînt de părere că în pofida condiţiilor mai bune de transport în cazul trenurilor Intercity sau Rapid, preţurile călătoriilor nu mai sînt justificate. Cei mai mulţi reclamă faptul că deşi trenurile ajung la destinaţie cu întîrzieri semnificative, indiferent dacă este vorba de cele din categoria Intercity sau Rapid, costurile de transport au rămas neschimbate. Dacă pentru un drum cu personalul între Bucureşti şi Constanţa călătorii sînt nevoiţi să scoată din buzunare 14,9 lei noi, costurile ajung la 33,7 lei în cazul trenurilor Rapid şi 36,7 lei la cele din categoria Intercity. "Preţurile călătoriilor pe linia ferată sînt stabilite la nivelul conducerii companiei şi primesc girul conducerii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi al Oficiului Concurenţei. După finalizarea lucrărilor la infrastructură şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport, sistemul feroviar românesc se va ridica la nivelul celui european", a afirmat directorul Diviziei "Călători" din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Gabriel Ţăranu.



12