Cale navigabilă între Marea Neagră şi Siutghiol?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cu bani de la Ministerul Transporturilor

Cale navigabilă între Marea Neagră şi Siutghiol?

Justiție 15 Mai 2014 / 00:00 1430 accesări

Un proiect de suflet al primarului Radu Mazăre va fi pus pe tapet, astăzi, la întâlnirea pe care şeful administraţiei constănţene o va avea cu ministrul Transporturilor, Dan Şova: amenajarea unei ecluze care să facă legătura între lacul Siutghiol şi Marea Neagră. Nu vă gândiţi că ecluza va fi amenajată în staţiunea Mamaia chiar între lac şi mare, ci în dreptul Mamaia Sat, pe porţiunea cea mai îngustă de pământ care desparte Canalul Poarta Albă - Midia - Năvodari de lacul Siutghiol. Accesul de pe mare pe lac se va face prin Canal spre lac. Explicaţia a venit ieri de la primarul Radu Mazăre, care a declarat că discuţia cu ministrul Şova despre amenajarea ecluzei va avea loc după întâlnirea de astăzi cu portuarii. Chiar dacă este de actualitate, proiectul este unul foarte vechi. „Îmi doresc să facem proiectul ăsta. După ce l-am gândit, am aflat că Ceauşescu avea în proiect să facă ecluza în acelaşi loc în care am gândit şi eu că s-ar putea realiza. Dacă ministrul va dori, vom merge pe teren, să-i arătăm locul exact, dar putem să-i arătăm şi pe hartă“, a declarat Mazăre.

CINE PLĂTEŞTE? În privinţa costurilor de construcţie a ecluzei, primarul a precizat că, iniţial, specialiştii estimaseră o sumă de 10 - 12 milioane de euro. „După ce le-am spus că este o aberaţie, au refăcut calculele şi au ajuns la aproximativ trei milioane de euro. Vorbim despre o ecluză mică, pentru ambarcaţiuni de agrement“, a declarat Mazăre. Întregul proiect ar ajunge însă la peste cinci milioane de euro, după cum a explicat directorul ACN, Daniel Georgescu. „Construcţia ecluzei ar costa trei milioane de euro, însă pentru ca ecluza să poată fi funcţională, trebuie amenajată zona. În plus, va trebui să mutăm de acolo sute de mii de metri cubi de pământ“, a declarat Georgescu. Primarul Radu Mazăre speră ca întreaga investiţie să fie finanţată prin Ministerul Transporturilor, dând ca exemplu proiecte din alte state. Un alt motiv pentru care administraţia locală nu poate suporta costurile este acela că terenul pe care se va lucra nu este al Primăriei, ci al ACN, iar Primăria nu poate investi pe un teren care nu-i aparţine. „Turismul nu-i al lui Mazăre şi al Primăriei. Turismul ăsta mai trebuie susţinut şi de investiţii guvernamentale, pentru că aşa se face peste tot - în Turcia, Grecia, Bulgaria. În Turcia, care este dată ca exemplu tot timpul, toate marinele au fost finanţate cu bani de la Guvern“, a completat Mazăre.



12