Calitatea de asigurat poate fi dovedită şi fără adeverinţă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Calitatea de asigurat poate fi dovedită şi fără adeverinţă

Politică 28 August 2008 / 00:00 963 accesări

Pînă la emiterea adeverinţei de asigurat, casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a permite persoanelor asigurate să facă dovada calităţii de asigurat şi în alte modalităţi prevăzute de lege, astfel încît să se asigure un acces liber la pachetul de servicii de bază. Potrivit unui comunicat al CNAS, persoanele care au calitatea de pensionar pot face dovada calităţii de asigurat pînă la eliberarea adeverinţei de asigurat pe baza cuponului mandatului poştal de achitare a drepturilor de pensie, a talonului de plată prin cont curent personal deschis la o unitate bancară sau cu o adeverinţă eliberată de instituţia plătitoare a pensiei. Pentru persoanele care se află în incapacitate sau imposibilitate de a se deplasa la casa de asigurări de sănătate, eliberarea adeverinţelor se poate face şi prin corespondenţă, pe baza documentelor comunicate de aceste persoane în copie. Între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală s-a încheiat un protocol privind schimbul de informaţii, iar în baza acestuia, începînd cu iunie 2008, casele de asigurări de sănătate primesc informaţii privind veniturile impozabile realizate de persoanele fizice. Prin urmare, pentru persoana care solicită o adeverinţă de asigurat nu mai este necesar să prezinte şi un document eliberat de organele fiscale teritoriale din care să rezulte ce venituri impozabile a realizat. De asemenea, furnizorii de servicii medicale din sistemul de asigurări sociale de sănătate au obligaţia de a acorda serviciile medicale din pachetul de servicii medicale de bază pensionarilor care nu au încă o adeverinţă de asigurat, pe baza celorlalte documente care dovedesc calitatea de pensionar, respectiv cuponul mandatului poştal de achitare a drepturilor de pensie, talonul de plată prin cont curent personal deschis la o unitate bancară sau cu o adeverinţă eliberată de instituţia plătitoare a pensiei. Adeverinţa de asigurat este un document cu care se dovedeşte calitatea de asigurat a persoanei în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. Acest document este prevăzut de art. 212 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi reprezintă o măsură tranzitorie în dovedirea calităţii de asigurat, adeverinţa de asigurat urmând să fie înlocuită de cardul electronic de asigurat, se mai arată în comunicatul CNAS.



12