Serviciul Poliţiei Rutiere Constanţa a finalizat cercetările în cazul accidentului petrecut, luni, pe Drumul Naţional 22C, în apropiere de halta CFR Dorobanţu, atunci cînd două autocamioane, dintre care unul încărcat cu tuburi de oxigen, s-au ciocnit frontal. Anchetatorii spun că în urma verificărilor s-a constatat că vinovat de producerea accidentului este conducătorul camionului încărcat cu cele 37 de tuburi de oxigen, întrucît nu a păstrat distanţa de siguranţă faţă de autovehiculul care rula în faţa lui. Mai mult decît atît, şoferul ar fi trebuit să circule cu viteză redusă, dat fiind faptul că transporta materiale explozibile. Prim adjunctul şefului Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Constanţa, cms. şef Adrian Rapotan care s-a deplasat la la faţa locului imediat după producerea accidentului, a declarat că verificările efectuate de către poliţişti au arătat că autocamionul încărcat cu tuburi de oxigen, aparţinînd Trustului de Montaj Utilaj Chimic Bucureşti (T.M.U.Ch.B), nu era autorizat să transporte materiale explozibile sau inflamabile. „Am solicitat Autorităţii Rutiere Române (ARR) să trimită la locul accidentului o echipă de inspectori pentru a verifica situaţia semnalată de noi. Din cîte am înţeles societatea proprietară a camionului va fi sancţionată şi se poate ajunge pînă la retragerea licenţei pentru astfel de transporturi” a precizat cms. şef Adrian Rapotan. Conform legislaţiei în vigoare, ARR Constanţa va dispune sancţiuni şi împotriva societăţii portuare care a încărcat tuburile cu oxigen. Specialiştii din ARR Constanţa au declarat că respectiva firmă nu avea voie să livreze marfa în condiţiile în care camionul cu care urma să fie transportată nu era autorizat. Reprezentanţii ARR au precizat că firma proprietară a camionului, respectiv T.M.U.C.B., trebuia să prezinte societăţii furnizoare a tuburilor de oxigen, autorizaţia de transport pentru mărfuri periculoase.