Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Asociaţia „Berarii României” au organizat o campanie intitulată „Alcoolul nu te face mare”, care a poposit, ieri, la Constanţa, la Palatul Copiilor. Începută în 2006, în Bucureşti, campania a înregistrat, în cele 104 licee din Capitală, rezultate reale, procentul tinerilor consumatori de alcool scăzînd de la aprox. 80% (sondaj efectuat la începutul campaniei) la aprox. 60% (sondaj efectuat la sfîrşitul acţiunii). „Tinerii vor să le vorbeşti deschis despre alcool, ca despre toate lucrurile care sînt consumate în amestec cu prietenia, distracţia sau chiar dragostea”, a explicat dr. Cristian Andrei, prezent la întîlnirea dintre organizatorii campaniei şi liceenii constănţeni. Aproape 300 de liceeni - provenind de la toate liceele din oraş şi judeţ - au venit în întîmpinarea caravanei „Alcoolul nu te face mare”, ai cărei reprezentanţi - Constantin Bratu, director general al Ascociaţiei Berarii României (BR), Adriana Oprea, inspector în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Ion Gheorghe Diac, reprezentant al Inspectoratului General al Poliţiei, Anca Petrache, inspector de specialitate în MEdCT şi dr. Cristian Andrei - au susţinut, fiecare din propriul punct de vedere, importanţa conştientizării efectelor nocive ale alcoolului. „Asociaţia Berarii României, care reuneşte patru mari producători de bere de pe piaţa românească, este iniţiatoarea campaniei. Întrucît membrii BR sînt producători de bere responsabili, conştienţi de efectele pe care alcoolul le poate avea la acestă vîrstă, scopul nostru este să educăm liceanul să nu consume alcool în această perioadă a vieţii sale şi, tocmai de aceea, spunem un nu fără echivoc consumului de alcool la vîrsta adolescenţei”, a declarat Constantin Bratu, directorul general al BR.
Dr. Andrei le-a vorbit elevilor despre efectele consumului de alcool la vîrsta adolescenţei: „Este dificil să interzici consumul de alcool la o persoană tînără, în al cărei comportament sînt importante asimilarea lumii şi excesul practicat de dragul integrării într-un grup. Trebuie să vorbeşti şi cu grupul, nu numai cu tînărul respectiv. Exact asta facem noi, participînd la întîlniri cu liceenii, într-o campanie în care ei sînt co-autori”. În timpul întîlnirii, dr. Andrei a prezentat două filme educative de scurtmetraj, recomandate pentru studiu în timpul orelor de dirigenţie - „Ce înseamnă să fii cool” şi “Preţul unei vieţi sportive”. Materialele multimedia, împreună cu planurile de lecţie, pot fi descărcate de pe site-ul campaniei www.alcoolulnutefacemare.ro. Campania „Alcoolul nu te face mare” a fost lansată la nivel naţional pe 2 mai 2007, de Ziua Adolescentului. Programul pilot, realizat în perioada 15 mai - 15 iunie 2006, s-a încheiat cu un concurs de site-uri „TreazNet” - la care au participat 75 de echipe, adică peste 300 de elevi -, care a fost cîştigat de echipa de liceeni a Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Constanţa. Potrivit unui sondaj efectuat în Constanţa de către MEdCT, pe un eşantion reprezentativ de 665 de elevi din licee cu profil atît teoretic, cît şi tehnic, 85,7% din adolescenţi au mărturisit că au consumat alcool la o ocazie, mai bine de jumătate din aceştia admiţînd că au făcut-o din curiozitate.