Campania electorală din Germania, desfăşurată cu simţul umorului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campania electorală din Germania, desfăşurată cu simţul umorului

Externe 07 August 2009 / 00:00 449 accesări

Campania electorală din Germania este animată cu declaraţii satirice, precum reconstruirea Zidului Berlinului, trimiterea pensionarilor în estul ţării, furnizarea gratis de operaţii de chirurgie plastică, dar şi promovarea iepurelui ca simbol naţional, scrie ”Der Spiegel” în ediţia electronică. Potrivit cotidianului, Germania şi-a dat toată osteneala din 1945 să menţină politica un domeniu serios, însă scandalurile tind să complice situaţia, ceea ce, pe termen lung, diminuează interesul observatorilor obişnuiţi. În ultimii patru ani, dezbaterile politice au devenit din ce în ce mai rare, în contextul în care principalele două formaţiuni politice, conservatorii cancelarului Angela Merkel şi adversarii acestora de centru-stînga, social-democraţii, au făcut parte dintr-o coaliţie în care au fost nevoiţi să-şi estompeze diferenţele. După alegerile de la 27 septembrie, există şanse reale ca această coaliţie să fie formată pentru încă patru ani.

O formaţiune de bună credinţă, denumită Die Partei (Partidul), participă la campania electorală cu un program satiric în care prevede reconstruirea Zidului Berlinului, transformînd zona estică a Germaniei într-o rezervaţie naturală populată de pensionarii din toată ţara. De asemenea, unul din cei mai cunoscuţi actori de comedie din Germania, Hape Kerkeling, şi-a înfiinţat propriul partid, care este ”conservator, liberal, de stînga şi puţin ecologist” şi care promite facilitarea de operaţii estetice gratis pentru toţi cetăţenii. Sloganul său, probabil bazat pe o înţelegere greşită a celui folosit de Barack Obama, este ”Yes, Weekend”. Formaţiunea vrea să elimine vulturul ca simbol naţional şi să-l înlocuiască cu ”iepurele federal”. Fondat în 2004, de membrii redacţiei revistei satirice ”Titanic”, formaţiunea Partidul a participat în 2005 la alegerile generale şi a acumulat 18.000 de voturi. De atunci, a intrat în cursa electorală în alegerile locale şi regionale, obţinînd 4,8% din voturi într-unul din districtele Berlinului, Neukolln. Fondatorul şi preşedintele formaţiunii, fost editor al revistei ”Titanic”, Martin Sonneborn, a publicat recent un editorial intitulat ”Ce poate să înveţe Obama de la mine”, în care promovează un nou tip de propagandă, ce ar face campania desfăşurată anul trecut de Barack Obama să pară desuetă. ”Dorim să eliminăm cele mai multe din oraşele de dimensiuni mici şi mijlocii din est şi să păstrăm doar trei sau patru dintre cele mari. Îi vom reloca pe pensionarii din vestul Germaniei şi vom transforma restul ţării într-o rezervaţie naturală”.



12