A şaptea ediţie a campaniei „Litoral Curat” desfăşurată de ONG Mare Nostrum în perioada iulie – septembrie 2011 pe plajele litoralului românesc a ajuns la final. Ediţia din 2011 a continuat acţiunile de informare şi educare a turiştilor aflaţi pe litoral, cu privire la abordarea unui comportament responsabil faţă de plajă şi faţă de mare. În cadrul campaniei au fost implicaţi 20 de voluntari care au reuşit, în 35 de zile, să informeze aproximativ 2.500 persoane despre importanţa reciclării selective a deşeurilor. De asemenea, ca urmare a tombolei zilnice organizate de ONG Mare Nostrum, 37 de persoane care au aruncat gunoaiele în coşurile corespunzătoare au primit şepci, mingii de plajă sau borsete. „De la an la an remarcăm o dorinţă tot mai mare a turiştilor de a colecta selectiv deşeurile. Singurele lor probleme sunt reprezentate de faptul că nu există suficiente coşuri de gunoi pe plajă, inclusiv în preajma teraselor şi că acestea nu sunt golite atât de des pe cât ar trebui”, a declarat coordonatorul campaniei „Litoral Curat”, Alexandra Telea. Campania “Litoral Curat” s-a adresat atât turiştilor prezenţi pe litoral, locuitorilor din zona costieră românească, administraţiei locale, cât şi agenţilor economici implicaţi în procesul de salubrizare şi colectare a materialelor reciclabile.