Cea mai importantă campanie naţională de informare adresată beneficiarilor şi potenţialilor beneficiari ai fondurilor europene nerambursabile pentru agricultură şi dezvoltare rurală a ajuns la final, a anunţat Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP). Lansată în februarie 2013, caravana a ajuns în 3.323 de localităţi din toate judeţele ţării, reuşind să aducă mai aproape de locuitorii acestora (216.000 de persoane) informaţiile corecte despre derularea proiectelor cu finanţare europeană prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2007 - 2013 şi, de asemenea, s-a pregătit terenul pentru următorul program. Principalul obiectiv al campaniei „PNDR vine în satul tău!” a fost creşterea indicelui de absorbţie efectivă şi corectă a fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR, în sensul creşterii gradului de acurateţe şi corectitudine în întocmirea cererilor de plată şi a cererilor de finanţare. „În cifre, gradul de informare al beneficiarilor şi potenţialilor beneficiari ai PNDR a crescut cu peste 5%. Apropierea efectivă de public s-a materializat prin scăderea aprecierilor negative la adresa Agenţiei, atât din partea beneficiarilor, cât şi din partea presei”, a declarat directorul general al APDRP, George Turtoi. El a precizat că miza acestei campanii a fost creşterea gradului de absorbţie corectă şi efectivă a fondurilor europene pentru agricultură şi dezvoltare rurală, iar asta este, în cele din urmă, „treaba” beneficiarilor. „Având în vedere că Agenţia a atins aproape 6 miliarde euro plătiţi efectiv beneficiarilor, cred că această campanie şi-a atins scopul”, a spus Turtoi.