Campania \"Viză pentru SUA\" - încheierea celei de-a doua etape

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campania \"Viză pentru SUA\" - încheierea celei de-a doua etape

Justiție 05 Ianuarie 2012 / 00:00 445 accesări

Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au derulat, în parteneriat, în perioada noiembrie - decembrie 2011, a doua etapă a campaniei de informare publică \"Viză pentru SUA\", în sprijinul cetăţenilor interesaţi de solicitarea unei vize temporare pentru Statele Unite, se arată într-un comunicat al MAE. Obiectivul campaniei a fost o mai bună informare a cetăţenilor potenţial solicitanţi de viză de SUA despre procedura corectă prin care pot aplica pentru viză. Printre obiectivele pe termen lung se numără reducerea ratei de respingere a solicitărilor de vize temporare americane, de natură să faciliteze accederea României în programul \"Visa Waiver\". Acesta le va permite cetăţenilor români să călătorească în SUA fără a mai fi nevoie să solicite în prealabil o viză, se precizează în comunicat. Potrivit ultimelor date transmise de Ambasada SUA la sfârşitul lui 2011, rata de respingere, care anul trecut a fost de 22,4%, confirmă tendinţa descendentă, din ultimii ani (26,3% în 2009, 24,8% în 2010), a acestui indicator esenţial pentru accesul României în programul Visa Waiver. MAE apreciază că scăderea ratei, în special în contextul dificil al crizei economice şi financiare, reprezintă şi un rezultat al campaniei de informare publică, derulată de MAE şi Ambasada SUA în anul 2010. \"Ministerul Afacerilor Externe aşteaptă cu încredere rezultatele procesului legislativ în curs, din SUA, de modificare a criteriilor de acces în programul Visa Waiver, în condiţiile în care pragul actual de 3% al ratei de refuz al solicitărilor de viză este, în mod obiectiv, extrem de dificil de atins\", se arată în comunicatul de presă. MAE reaminteşte şi susţinerea explicită a administraţiei de la Washington, a preşedintelui Obama însuşi, reflectată în textul Declaraţiei Comune de Parteneriat Strategic pentru Secolul XXI dintre România şi SUA, adoptată la 13 septembrie 2011, pentru această iniţiativă legislativă. MAE va continua, totodată, dialogul susţinut cu membrii Congresului american pe această temă. Elementele campaniei de informare din 2011 au fost afişajul stradal, în Bucureşti şi în alte şase oraşe din ţară (Braşov, Cisnădie, Oradea, Vaslui, Botoşani, Sighişoara). Cu ajutorul Metrorex, mesajul campaniei a putut fi regăsit în metroul bucureştean, unde peste 430 de cartonaşe la mânerele din trenurile de metrou au purtat mesajul grafic al campaniei \"Viză pentru SUA\" - \"Cu cât ne arăţi că ai legături puternice cu România, cu atât e mai uşor să primeşti Viza pentru SUA\", concentrat în sintagma \"legături puternice cu ţara\". Conceptul creativ cu elemente vizuale pentru afişe, precum şi spotul audio al campaniei au fost realizate, pro bono, de agenţia de publicitate Graffiti BBDO. De asemenea, MAE a atras, în 2011, 23 de parteneri din presa centrală şi locală, respectiv cinci instituţii partenere care au diseminat pro bono mesajele campaniei. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism au sprijinit demersul MAE prin transmiterea mesajului campaniei \"Viză pentru SUA\" pe canalele proprii de comunicare. În paralel, informaţiile din cadrul campaniei au fost diseminate de misiunile României în SUA către comunitatea de români, se mai arată în comunicatul MAE.



12