Campania \"Voluntari Antidrog în Acţiune!\", la final

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campania \"Voluntari Antidrog în Acţiune!\", la final

Politică 23 August 2007 / 00:00 724 accesări

Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Constanţa, Centrul de Voluntariat - CENTRAS Constanţa şi Societatea Naţională de Cruce Roşie au desfăşurat, în perioada 23 iulie - 12 august 2007, campania de prevenire a consumului de droguri şi riscurilor asociate, intitulată \"Voluntari Antidrog în Acţiune!\". Campania, al cărei scop a fost promovarea în rîndul tinerilor a unui stil de viaţă sănătos, organizată pe parcursul a trei săptămîni, a mobilizat peste 40 de voluntari care au furnizat informaţii cu privire la riscurile consumului de droguri turiştilor aflaţi în vacanţă pe litoralul Mării Negre. Beneficiind de aportul financiar al Agenţiei Naţionale pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor, al Autorităţii Naţionale pentru Tineret, al Agenţiei Naţionale Antidrog, s-au realizat aprox. de 22.000 pliante cu mesaj antidrog, 8.000 chestionare tip carte poştală, 1.200 chestionare evaluare a impactului campaniei, 400 afişe, toate destinate sensibilizării beneficiarilor campaniei - tinerii cu vîrste cuprinse între 15 şi 29 de ani, aflaţi în vacanţă pe litoral.

În vederea atingerii obiectivelor şi scopului campaniei, au fost înfiinţate cinci puncte de lucru pe plaja Modern din municipiul Constanţa (un punct), în staţiunea Mamaia (trei puncte) şi în staţiunea Costineşti (un punct), acestea fiind deservite de voluntari recrutaţi şi pregătiţi în prealabil prin grija organizatorilor. În staţiunea Mamaia şi în municipiul Constanţa, activităţile prestabilite în cadrul campaniei s-au încheiat duminică, 12 august. Pe parcursul celor trei săptămîni de lucru, voluntarii fiecărui punct de informare au format echipe şi au distribuit turiştilor întîlniţi pe plajă două tipuri de pliante, unul dintre ele furnizînd informaţii cu privire la droguri şi riscuri asociate consumului de droguri, iar conţinutul celuilalt cuprinzînd informaţii referitoare la atribuţiile celor trei parteneri implicaţi în proiect. Totodată, turiştii au fost rugaţi să completeze chestionarul tip carte poştală ce viza atît cunoştinţele acestora în domeniul drogurilor, dar şi atitudinea lor vizavi de consumul de droguri. În scopul analizării impactului campaniei asupra turiştilor aflaţi în vacanţă pe litoral, voluntarii CPECA, CENTRAS şi Crucea Roşie au aplicat la sfîrşitul fiecărei săptămîni de lucru chestionare de evaluare. Astfel, în staţiunea Mamaia şi pe plaja Modern din municipiul Constanţa au fost aplicate per total 1.200 de chestionare de evaluare a impactului campaniei ce vor fi interpretate de specialişti din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Sprijinirea Iniţiativei Tinerilor.



12