Campanie de informare! Când să cereți ajutor în Urgență?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campanie de informare! Când să cereți ajutor în Urgență?

Sănătate 13 Ianuarie 2017 / 15:58 610 accesări

Departamentul pentru Situații de Urgență va demara o campanie de informare a populației referitor la accesarea corectă a serviciilor medicale de urgență din cadrul sistemului național integrat de asistență medicală de urgență, a anunțat vineri secretarul de stat dr. Raed Arafat. ”Apelăm la înțelegerea populației în ce privește timpii de așteptare în cazul situațiilor care nu reprezintă urgențe vitale, menționând faptul că unitățile de primiri urgențe nu vor refuza aceste cazuri, însă le vor tria conform protocoalelor de urgență valabile pe plan internațional”, afirmă șeful DSU într-o postare pe Facebook. Oficialul amintește că sunt mulți pacienți și aparținători care se plâng de timpii de așteptare la unitățile de primiri urgențe (UPU), însă atrage atenția că este nevoie de un sistem de triaj și prioritizare care să diferențieze pacienții după gravitatea situației și după probabilitatea de agravare a situației acestora. ”Comparativ cu alte țări, cum ar fi SUA, Franța, Marea Britanie și Irlanda, timpii de așteptare în unitățile de primiri urgențe din România nu sunt mai mari decât în țările respective, în multe unități de primiri urgențe acești timpi fiind încă mai mici decât cele din acele țări. Așteptarea poate fi din cauza faptului că pacientul nu reprezintă o urgență gravă, fiind stabil, prioritatea fiind dată celor cu probleme mai grave, sau din cauza așteptării rezultatelor pentru analizele efectuate, sau așteptarea pentru efectuarea unor investigații imagistice, cum ar fi computer tomografia. Totodată, uneori se așteaptă consultul unui specialist dintr-o anumită specialitate sau se așteaptă găsirea unui loc de internare într-un spital supra-aglomerat”, explică dr. Arafat, citat de Agerpres. Potrivit acestuia, lipsa de personal în UPU poate duce la întârzierea procesării cazurilor, mai ales a celor mai puțin grave și care "sunt la originea majorității nemulțumirilor". Raed Arafat subliniază că, dacă pacienții ar merge la medicul de familie sau la ambulatoriul de specialitate, respectiv la policlinică, pentru problemele ce pot fi rezolvate de către medicii din aceste structuri, atunci presiunea asupra UPU ar fi mult diminuată. Totodată, afirmă el, o situație similară se întâlnește și în cazul serviciilor de ambulanță și SMURD, unde un număr semnificativ de apeluri este legat de situații care ar putea fi rezolvate de medicii de familie sau medicii specialiști din ambulatorii.



12