O campania de informare a Guvernului britanic, în care au fost folosite poezii celebre pentru copii, pentru a sensibiliza publicul faţă de pericolul încălzirii climatice, a fost interzisă ieri de autoritatea pentru verificarea publicităţii, fiind considerată alarmistă. Unul dintre afişele acestei campanii, ilustrat printr-un desen, conţine o poezie cunoscută de copii, căreia i-a fost modificată a doua parte: ”Jack şi Jill au urcat dealul pentru a lua o găleată cu apă. Dar apa nu mai era acolo deoarece vremea nefavorabilă cauzată de schimbările climatice a provocat o secetă”. O legendă însoţeşte desenul, explicând că fenomenele meteorologice extreme precum inundaţiile, valurile de căldură şi furtunile vor deveni mai frecvente şi mai intense. Un alt afiş foloseşte acelaşi principiu: Trei bărbaţi într-o barcă, o măsură necesară din cauza creşterii nivelului apelor ca urmare a schimbărilor climatice. ”Dacă se continuă în acest ritm, viaţa noastră ar putea fi foarte diferită în 25 de ani”, avertizează legenda.
Autoritatea pentru verificarea publicităţii a considerat că aceste afişe nu reflectă incertitudinile evocate de specialişti privind consecinţele încălzirii climatice. Realizatorii campaniei ar fi trebuit să folosească o argumentaţie mai nuanţată, ţinând cont de aceste incertitudini. Aceste afişe, publicate în presă, fac parte dintr-o campanie controversată, demarată anul trecut, de Ministerul britanic al Energiei şi Schimbărilor Climatice, care a generat numeroase plângeri. Ministrul Energiei a promis că va ţine cont de observaţiile făcute de Autoritatea pentru verificarea publicităţii în următoarele campanii ale Guvernului.