În urma campaniei duse în teren, angajaţii Serviciului Public de Impozite şi Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa au descoperit că realitatea din teren nu era aceeaşi cu cea din hârtiile prezentate de persoanele juridice sau fizice care contribuie la bugetul local constănţean. Directorul executiv al SPITVBL Constanţa, Virginia Uzun, spune că una dintre cele mai mari probleme întâlnite în ultima perioadă la persoanele juridice a fost generată de descoperirea unor societăţi care au foarte multe spaţii de închiriat, pentru care, în ultimii cinci sau 10 ani, în urma modernizărilor făcute, nu au întocmit niciun document pentru introducerea sumelor în contabilitate. Mai mult, Uzun spune că pentru majoritatea dintre ele nu s-au eliberat autorizaţii de construire. În urma unei analize detaliate, conducerea SPITVBL a decis să efectueze expertize pentru cazul în care angajaţilor plecaţi în control nu le vor fi prezentate toate documentele necesare identificării sumelor corecte şi înregistrării acestora în contabilitate. „Pentru spaţii care în realitate ar valora 200 de mii de euro să găsim în contabilitate înregistrate câte 100, 200 sau maximum 2.000 de euro ca valoare de impunere? Imaginaţi-vă ce diferenţă este între un impozit calculat de 1,5% la o valoare de 1.000 de euro, comparat cu o valoare de 200.000 de euro. Sperăm ca, până la sfârşitul anului, să reglementăm această situaţie. Pe măsură ce avem date suplimentare, vom veni cu alte detalii“, a declarat Uzun.