Campanie pentru sensibilizarea tinerilor cu privire la schimbările climatice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campanie pentru sensibilizarea tinerilor cu privire la schimbările climatice

Monden 16 Iulie 2009 / 00:00 450 accesări

Comisia Europeană şi MTV Networks International au lansat, miercuri, campania ”Play to Stop - Europe for Climate”, pentru sensibilizarea tinerilor faţă de pericolele pe care le prezintă schimbările climatice. Campania va mobiliza publicul tînăr în perspectiva conferinţei privind climatul, ce va avea loc, în decembrie, la Copenhaga. Astfel, din iulie pînă în decembrie, campania va avea ca obiectiv angajarea tinerilor din 11 state membre în lupta împotriva schimbărilor climatice. Campania se va desfăşura în Bulgaria, Cehia, Danemarca, Franţa, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, România, Suedia şi Marea Britanie.

În cadrul campaniei vor avea loc trei concerte ale unor mari artişti internaţionali, la Stockholm, Budapesta şi Copenhaga, care vor fi transmise de MTV. Primul concert, susţinut de Moby, va avea loc la Stockholm, pe 20 august. Pe tot parcursul campaniei, MTV va prezenta materiale editoriale despre lupta împotriva schimbărilor climatice şi va realiza mai multe emisiuni speciale. Fiecare concert va fi organizat împreună cu o manifestare importantă legată de schimbările climatice: Săptămîna Mondială a Apei, la Stockholm, Săptămîna Mobilităţii, la Budapesta şi conferinţa privind climatul, la Copenhaga. Ţările vor fi reprezentate de personalităţi cu rol de ambasadori naţionali, care vor încerca să atragă atenţia marelui public asupra acestei probleme, exprimîndu-şi opiniile. Printre personalităţi cu rol de ambasadori naţionali se numără jucătoarea de tenis Magdalena Maleeva din Bulgaria, cîntăreaţa daneză Anna David, starul italian de televiziune Paola Maugeri, vedeta de varietăţi Michal Pirog din Polonia şi militantul ecologist român Şerban Miron Copot, preşedinte şi membru fondator al Asociaţiei Generaţia Verde şi solist al formaţiei Animal X.

Conform unei anchete realizate la scară europeană, făcută publică miercuri, tinerii consideră că schimbările climatice reprezintă cea mai gravă problemă, după sărăcie, cu care se confruntă omenirea. Cu toate acestea, numai 51% dintre cei cu vîrste cuprinse între 15 şi 24 de ani au luat iniţiativa de a acţiona împotriva schimbărilor climatice, ceea ce reprezintă proporţia cea mai redusă dintre toate grupele de vîrstă. Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia să schimbe păreri cu privire la schimbările climatice şi la mediul înconjurător, precum şi să-şi împărtăşească ideile asupra modului în care poate fi protejat mediul înconjurător, pe site-ul Play to Stop, la adresa www.mtvplay4climate.eu..



12