Campanie UE de 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campanie UE de 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Externe 09 Octombrie 2012 / 00:00 281 accesări

CE a declanşat, ieri, o campanie paneuropeană de comunicare, în care va investi 2,3 milioane de euro, pentru a identifica, în colaborare cu peste 70 de organizaţii din întreaga Europă, soluţii practice în dezbaterile pe tema schimbărilor climatice. Iniţiativa cu sloganul ”O lume care vă place şi clima care vă place” a fost lansată de comisarul european pentru Politici Climatice, Connie Hedegaard, la sediul primăriei Londrei, în prezenţa secretarului de Stat pentru Energie şi Schimbări Climatice din Marea Britanie, Ed Davey.

În Europa există numeroase exemple de soluţii climatice inteligente şi inovatoare care reduc poluarea cu CO2 şi îmbunătăţesc calitatea vieţii oamenilor, informează CE. De exemplu, în gara centrală din Stockholm se converteşte căldura corporală a navetiştilor în energie termică pentru o clădire de birouri din apropiere, reducându-se atât emisiile, cât şi factura la energie cu 20-25%. În Danemarca, datorită energiei solare, şcoala Gedved din Horsens economiseşte 30.000 de euro pe an la factura de energie, iar banii economisiţi se cheltuiesc pentru îmbunătăţirea educaţiei. Astfel de soluţii care îmbină economiile băneşti, economia de timp şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră stau la baza campaniei de comunicare lansate de comisarul Hedegaard. ”Avem de ales între a acţiona pornind de la cunoştinţele pe care le deţinem despre schimbările climatice şi a sta deoparte asistând la înrăutăţirea situaţiei. Ambele opţiuni costă bani. De ce să nu creăm o lume care ne place, cu o climă care ne place, până nu este încă prea târziu? Prin intermediul acestei campanii urmărim să focalizăm dezbaterea asupra soluţiilor potenţiale şi să şi aflăm ce anume ne împiedică să le aplicăm”, a afirmat Connie Hedegaard.

Axată pe un site de internet care va fi disponibil, în curând, în toate cele 23 de limbi oficiale ale UE, campania este concepută ca o platformă de participare unde persoanele, întreprinderile şi grupările locale vor putea să încarce, să promoveze şi să dezbată soluţii pentru reducerea emisiilor de carbon şi să participe la un concurs paneuropean al cărui scop este identificarea celei mai bune şi originale dintre aceste soluţii. Parteneriatele cu organizaţii similare reprezintă o parte centrală a campaniei. Peste 70 de organizaţii, printre care asociaţii de firme, universităţi, organizaţii neguvernamentale şi instituţii guvernamentale, sunt deja parteneri de campanie confirmaţi. De asemenea, mai precizează CE, în perioada 2012-2013 se pregătesc şi alte evenimente în mai multe state membre. Campania se va desfăşura până la sfârşitul anului 2013 şi urmăreşte să valorifice soluţiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050. Aceasta este o continuare a comunicării CE din martie 2011 intitulată ”Foaia de parcurs pentru trecerea la o economie cu emisii scăzute de carbon”, care stabileşte modalităţile de realizare a unor reduceri drastice dar rentabile ale emisiilor în principalele sectoare economice. Pe termen mediu, până în 2020, UE vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20%, ameliorarea eficienţei energetice cu 20% şi creşterea la 20% a ponderii energiei din surse regenerabile în totalul energiei consumate. În prezent, emisiile de gaze cu efect de seră în UE sunt mai mari cu 17% faţă de nivelurile de referinţă din 1990.



12