Campionii crizei au tăiat în carne vie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Campionii crizei au tăiat în carne vie

Eveniment 22 Decembrie 2011 / 00:00 470 accesări

Reducerea costurilor a fost cea mai răspândită strategie de criză în rândul companiilor autohtone care au avut performanţe bune în ultimii ani, urmată de creşterea productivităţii şi restructurarea activităţii, potrivit unui amplu sondaj realizat de Ernst & Young. Sondajul a fost efectuat la finele lui octombrie, în rândul a 172 de manageri de companii private, „care au avut succes în contextul crizei din ultimii ani”. „Întrebaţi care a fost prima reacţie la criza financiară globală, 34% dintre managerii intervievaţi au indicat reducerile de costuri, 23% creşterea productivităţii, 16% restructurarea activităţii, iar 11% au menţionat dezvoltarea de noi produse. Circa 5% dintre companii au încercat să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin fuziuni şi achiziţii, iar alte 5% s-au orientat către atragerea de fonduri europene. Totodată, 38% dintre manageri plasează controlul costurilor printre principalii factori care au determinat succesul companiei lor în criză, 15% indică inovaţia, 12% atragerea şi reţinerea angajaţilor performanţi, 10% restructurarea, iar 9% creşterea productivităţii”, spun cei de la Ernst & Young. Interesant este că puţini respondenţi consideră că ajustarea strategiei de preţuri, motivarea angajaţilor sau calitatea produselor au contribuit semnificativ la performanţele firmelor în timp de criză. Peste 70% dintre companiile participante la sondaj fac afaceri de tip business to business, 26% lucrează direct cu consumatorii, iar 4% au afaceri cu statul.

Taguri articol


12