Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a propus mai multe proiecte, din care şapte prioritare, cu o valoare totală de peste 440 milioane euro, pentru a fi incluse în planul de acţiune al Comisiei Europene privind implementarea Strategiei Dunării, a anunţat, ieri, instituţia. Astfel, MTI a propus proiectele de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie pe sectorul Călăraşi - Brăila (38 milioane euro), lucrările urmând să se desfăşoare în perioada 2011-2013, pe sectorul comun româno-bulgar (140 milioane euro). Studiul de fezabilitate va fi finalizat anul viitor, iar lucrările se vor desfăşura în intervalul 2012-2015. Proiectul podului rutier peste Canal Dunăre – Marea Neagră (28 milioane euro) este deja în curs de execuţie, urmând a fi finalizat în anul 2012, cel de-al patrulea proiect, de trei milioane euro, intitulat \"Front de aşteptare a navelor pe Canalul Dunăre-Marea Neagră\", fiind în stadiul elaborării studiului de fezabilitate (2011). Unul dintre cele mai importante proiecte propuse de MTI este modernizarea ecluzelor Canalelor Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari, al cărui studiu de fezabilitate va fi finalizat în 2011. O parte a proiectului, de 80 milioane euro (2 ecluze), va putea fi implementată în perioada 2011 - 2015 în funcţie de fondurile disponibile în POS-T 2007 - 2013, iar restul proiectului va fi finalizat în POS-T 2014 – 2020. Al şaselea proiect propus de MTI este pentru implementarea unui sistem de informatizare (RoRIS) în transportul fluvial, prin intermediul căruia se va implementa directiva RIS a Comisiei Europene. Altă lucrare propusă este consolidarea malurilor pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, cu o valoare de 150 milioane euro, asiguraţi din POS-T 2014-2020. Studiul de fezabilitate urmează să fie disponibil anul viitor. Cele şapte proiecte vizează componenta de transport naval şi au ca principal scop îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul fluvial, ca premisă a consolidării dezvoltării socio-economice şi umane în regiunea Dunării.