Canalul Dunăre-Bucureşti, o investiţie de peste 400 de milioane de euro

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Canalul Dunăre-Bucureşti, o investiţie de peste 400 de milioane de euro

Politică 27 Mai 2008 / 00:00 615 accesări

După aproape 20 de ani de la sistarea lucrărilor la Canalul Dunăre-Bucureşti, construcţia ar putea fi reluată. Chiar dacă în prezent Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” (CN ACN) derulează procedurile de preluare a administrării cursurilor rîurilor Argeş şi Dîmboviţa de la Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, demararea lucrărilor ar putea face canalul mai lung cu 103 kilometri, în timp ce traficul anual de mărfuri ar ajunge la 20 milioane de tone. Directorul CN ACN, Ovidiu Cupşa, a declarat, ieri, că preluarea trebuie făcută în cel mult 90 de zile de la recenta adoptare deciziei Executivului. Pînă la sfîrşitul anului 2009 este estimată finalizarea studiului de fezabilitate şi proiectarea lucrării, cu fonduri guvernamentale, urmînd ca, în 4-5 ani, investiţia care se ridică la peste 400 milioane de euro să fie finalizată. Amortizarea investiţiei este preconizată a se realiza în circa 14 ani, însă suma respectivă nu include banii necesari pentru construirea a două porturi în localităţile din estul şi sudul Capitalei, Glina, respectiv 1 Decembrie. Ovidiu Cupşa a precizat că în sudul şi estul Bucureştiului a apărut deja o efervescenţă a creşterii preţului terenurilor, ca urmare a construirii noului canal. Cît priveşte sursele de finanţare, reprezentantul CN ACN a declarat că acestea vor proveni din concesionarea lucrărilor şi exploatarea ulterioară a canalelor, suplimentarea fondurilor făcîndu-se cu cele provenite de la UE. „Canalul Dunăre-Bucureşti va face parte dintr-un coridor paneuropean şi ne înscriem în prioritatea unu de dezvoltare, deci practic sîntem eligibili pentru fonduri europene”, a precizat Cupşa. Potrivit acestuia, utilitatea canalului este “extrem de importantă” atît pentru legarea Dunării de Bucureşti, cît şi pentru introducerea Capitalei în coridorul care face legătura între Marea Nordului şi Marea Neagră. În perioada următoare, CN ACN va suplimenta cu aproximativ 20 de posturi organigrama companiei, prin înfiinţarea noii Direcţii Canal Dunăre-Bucureşti, în timp ce demararea lucrărilor de construcţie va crea mii de noi locuri de muncă. “Sigur se va lucra pe salarii foarte bune, fiind vorba de firme internaţionale care vor concesiona lucrările, şi sper ca românii constructori care sînt plecaţi acum în străinătate să se întoarcă pentru a munci în ţară”, a mai afirmat directorul CNACN.



12