Deși este plină de bogății naturale, istorice și culturale, Dobrogea e promovată mai mult pe bâjbâite. Există proiecte, trasee turistice și inițiative eficiente și lăudabile, însă izolate și neintegrate într-o strategie coerentă. Însă, în viitor, această problemă ar putea să fie rezolvată. Cel puțin asta susțin autoritățile județene, care au anunțat că lucrează la un brand al Dobrogei.
Cea de-a 39-a ediție a Târgului de Turism al României își deschide porțile în perioada 22-25 februarie, la Romexpo. Evident, și litoralul românesc va fi reprezentat la acest eveniment, de către Organizația Patronală Mamaia - Constanța, care a și organizat o conferință de presă în acest sens. Sigur, prea multe nu s-au spus, în afară de faptul că standul pregătit pentru aceste eveniment va face senzație în rândul vizitatorilori și va fi marcat de prezența unor invitați speciali, precum tenismenul Andrei Pavel, chef Radu Zărnescu și chef Cătălin Scărlătescu. „Prezența la manifestare are ca scop reprezentarea și promovarea destinației Mamaia-Constanța într-un mod coerent și targetat, abordând un display proaspăt, tip open-space, în care savoarea locală, istoria, natura și evenimentele de toate tipurile se îmbină pentru a oferi potențialului consumator o experiență turistică integrată, folosind instrumente de smart-travel”, au spus reprezentanții Organizației Patronale Mamaia - Constanța.
BRAND DE REGIUNE? CE-O MAI FI ȘI ASTA?
Ce este cu adevărat mai important de menționat este faptul că, în sfârșit, promovarea turismului dobrogean se va face în mod integrat, pornind de la o strategie regională integrată, un brand în toată regula. Cel puțin așa a anunțat președintele Consiliului Județean Constanța (CJC), Horia Țuțuianu. El a spus că, în prezent, se lucrează la un brand turistic al Dobrogei. „Lucrăm la strategia de dezvoltare a județului Constanța, în care vrem să implicăm și autoritățile din Tulcea. Să fie, practic, un brand integrat al Dobrogei. Am vorbit ș cu autoritățile din Tulcea și sperăm ca, până la jumătatea anului, să avem un brand cal Dobrogei. Deocamdată nu avem mai multe detalii, pentru că încă lucrăm”, a declarat Țuțuianu. N ne rămâne decât să sperăm că acest brand nu va însemna, de fapt, un logo realizat pe bani grei, care să ilustreze o frunză, o oaie sau, cine știe ce tărășenie. Ne-am bucura enorm dacă brandul regional va însemna mai mult de atât.
PREMIERE LA TÂRG
Târgul de turism al României va fi marcat, anul acesta, de o serie de premiere. În cadrul evenimentului, spectatorii vor avea parte de un moment special. La standul Ministerului Turismului va avea loc o punere în scenă a primului schimb de gardă de la Poarta Cetății Alba Carolina, din 1 decembrie 1918. Mai mult, pentru prima dată, la standul Ministerului Turismului, vor fi prezenți reprezentanții Brigăzii 30 Gardă „Mihai Viteazu” din cadrul Ministerului Apărării Naționale, care vor susține un moment special de mânuire a armelor.