Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) vrea să elimine cât mai curând blocajele de pe DN 39, drum care leagă Autostrada Soarelui de stațiunile din sudul litoralului. Informația apare în Planul de Acțiune pe 2015, pe care CNADNR l-a făcut public săptămâna trecută. Așa că printre proiectele prioritare noi identificate de compania de drumuri apare și ”Varianta de ocolire pentru stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud”, motivația fiind fluidizarea traficului pe DN 39, înspre și dinspre sudul litoralului. Totodată, CNADNR a identificat 18 proiecte critice, care trebuie rezolvate în regim de urgenţă în acest an, potrivit Planului de Acţiune. Printre proiectele identificate și încadrate în categoria proiectelor critice, reprezentanții CNADNR au enumerat și podul de la Cernavodă și stația de taxare de la Fetești, de pe Autostrada Soarelui, km 158+900. Proiectele identificate drept „critice” sunt proiecte fie executate, fie în curs de execuţie şi întârziate, care, prin stadiul/funcţiunea îndeplinită, provoacă disconfort utilizatorilor şi/sau riveranilor, potrivit CNADNR. Motivele principale care au condus la încadrarea unor proiecte în această categorie au fost, conform instituţiei, contractele reziliate sau suspendate, intrarea unor constructori în insolvenţă, disconfortul în trafic, managementul slab de proiect din partea constructorului, documentaţia tehnică de slabă calitate, lipsa de finanţare sau finanţarea parţială. CNADNR estimează că, pentru asigurarea unor condiţii minime de viabilitate a drumurilor naţionale, sunt necesari 1,7 miliarde de lei în acest an. Potrivit planului elaborat de CNADNR SA, la sfârșitul anului 2014, lungimea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi aflate în administrarea companiei era de 16.360 km, din care 15.665 km drumuri naționale și 695 km autostrăzi. Pe rețeaua de drumuri naționale sunt 4.130 de poduri, în lungime totală de 212.681 m, și 10 tuneluri rutiere, în lungime de 1.967,41 m.