Când vor fi finalizate lucrările de reabilitare a podului rutier din Medgidia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
7 ani de hățișuri birocratice

Când vor fi finalizate lucrările de reabilitare a podului rutier din Medgidia

Administrație 30 Aprilie 2016 / 11:02 750 accesări
După multe cârpeli și lucrări insuficiente de întreținere, podul rutier din Medgidia capătă o față nouă

După multe cârpeli și lucrări insuficiente de întreținere, podul rutier din Medgidia capătă o față nouă

Reabilitarea podului din Medgidia, care leagă nordul de sudul județului peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, a fost un proces lung și anevoios. În urmă cu câteva luni scriam că scepticii credeau că Primăria va termina acest proiect la... ”Paștele cailor!”. Autoritățile locale spuneau atunci că sunt ferm convinse că refacerea podului va fi finalizată. Chiar dacă au existat sincope, lucrările de reabilitare continuă. Concret, Primăria a atribuit recent, prin licitație publică, un contract privind înlocuirea parapetului pietonal și repararea scărilor de acces la pod. Primarul Marian Iordache a declarat că lucrările trebuie finalizate până în 15 iunie. El a adăugat că valoarea totală a lucrărilor este 720.065 de lei, cu 120.000 de lei mai puțin față de suma estimată la începerea licitației. Este prima reabilitare majoră a acestui obiectiv de la construcția lui, în 1983.

PROCES GREOI

Primarul Medgidiei a reiterat că procesul de reabilitare a acestui pod a fost unul greoi și a durat nu mai puțin de șapte ani. „Proiectul a fost depus pentru aprobare în 2009, în 2013 a fost finanțat și abia în vara lui 2014 ne-am apucat de lucrări. De ce a durat atât de mult? În primul rând pentru că documentația a fost stufoasă, iar în al doilea rând pentru că procedurile de aprobare a proiectului, organizare a licitației și stabilire a constructorului au fost extrem de greoaie”, a punctat Iordache. Reabilitarea podului rutier din Medgidia face parte dintr-un proiect mai amplu, care a cuprins modernizarea străzii Vâlcelelor, pe o lungime de 1.125 de metri, amenajarea a 25 de parcări în zona de nord a orașului, adiacente străzilor Independenţei, Mihai Viteazu, Industriei, Vâlcelelor, Dezrobirii, precum şi a 11 parcări în zona de vest, adiacente străzilor Podgoriilor, Vânătorilor şi Lupeni. În plus, au fost amenajate 27 de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi şi 49 de staţii pentru transportul în comun. Cea mai mare parte din lucrări a fost finanțată din fonduri europene nerambursabile. Cum proiectul nu a fost terminat la timp, conducerea administrației locale a fost nevoită să bage mâna în vistierie.



12