Candidaţii la alegerile locale 2008 au cheltuit în campania electorală între 40 şi 50 milioane de euro, informează Institutul pentru Politici Publice (IPP). Potrivit IPP, costurile pentru publicitatea din presa scrisă au fost cotate la 250% comparativ cu sumele cheltuite în urmă cu patru ani. Aceste cifre constituie un indicator pentru nivelul cheltuielilor aşteptate a fi efectuate în viitoarea campanie pentru alegerile parlamentare din această toamnă. IPP, cu sprijinul Companiei Alfa Cont (companie specializată în monitorizarea costurilor publicităţii în general şi a celei electorale în particular) şi a 28 de colaboratori - ziarişti din 15 judeţe ale ţării care au monitorizat în plan local principalele categorii de cheltuieli electorale din fosta campanie, a calculat nivelul sumelor investite de candidaţii pentru diferite funcţii din administraţia locală. Astăzi, într-o conferinţă de presă, reprezentanţii Institutului pentru Politici Publice vor oferi detalii despre partidele şi candidaţii care au cheltuit cel mai mult în campania pentru alegerile locale 2008, principalele categorii de cheltuieli din publicitate, principalele metode ocolitoare a legii sesizate în plan local. Cu acelaşi prilej, IPP va da publicităţii informaţii privind acţiunea în instanţă deschisă de Institut împotriva Autorităţii Electorale Permanente (AEP) pentru necomunicarea de informaţii de interes public legate de cheltuielile de campanie raportate de partide şi candidaţi la finalul acesteia.