Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureștiului are un nou câștigător, cu un proiect care reconstituite istoria Capitalei prin reprezentarea a patru edificii-simbol: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională.
"Juriul concursului organizat de Primăria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului București a desemnat un nou învingător în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcție de punctaj", potrivit unui comunicat al Primăriei Municipiului București (PMB).
În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susține că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic și vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureșteni — istorice, culturale, sportive și economice.
"Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective", a adăugat autorul.
Pentru a se evita situații de genul celei întâlnite la primul logo declarat câștigător, organizatorii au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului și semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de șapte zile de la comunicarea publică a deciziei.
Câștigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul PMB și pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent.
În cazul în care decizia rămâne definitivă, acest lucru va fi comunicat public pe 12 mai, moment în care vor fi anunțate în mediul online toate lucrările participante la concurs. În funcție de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre acestea vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluși într-o bază de date pentru a fi solicitați pentru lucrări viitoare de grafică de către instituțiile subordonate ale PMB.
"Chiar dacă se naște mai greu, un logo al orașului este necesar, ca element de identitate, atât pentru locuitorii săi cât și pentru cei care îl vizitează. Trebuie să intrăm în rândul lumii civilizate și în acest domeniu, ceea ce nu afectează în niciun fel prioritățile administrației, respectiv sănătatea, învățământul, infrastructura, mediul. Le mulțumesc tuturor celor care au participat la acest concurs și am convingerea că pe viitor ne vom putea folosi de creativitatea lor în beneficiul bucureștenilor", a declarat primarul general Gabriela Firea.
Dintr-un total de 230 de înscrieri în concurs, au fost validate 204.
PMB a decis descalificarea lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou având în vedere asemănarea foarte mare dintre aceasta și unul dintre logo-urile orașului Taipei.