“Capul lui Adomniţei vrem!”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

“Capul lui Adomniţei vrem!”

Social 30 Mai 2008 / 00:00 631 accesări

Învăţămîntul românesc îl vrea pe Adomniţei… lipsă! Mai multe organizaţii neguvernamentale implicate în Educaţie cer demisia ministrului Cristian Adomniţei şi a secretarilor de stat numiţi pe criterii de apartenenţă politică şi înlocuirea lor, strict pe criterii profesionale, cu specialişti în Educaţie. Irsca Gifted Education a lansat ieri un apel către societatea civilă pentru strîngerea de semnături cu scopul demiterii ministrului Educaţiei şi a secretarilor de stat, precum şi pentru votarea unei legi prin care aceste funcţii să fie ocupate numai de specialişti în domeniu. În caz contrar, organizaţia se va adresa forurilor internaţionale de drept. Motivele pe care organizaţia le invocă sînt evaluările externe care plasează educaţia românească pe ultimele locuri din UE, investiţiile făcute de minister fără evaluări postfinanţare, dar şi banii prevăzuţi pentru investiţii care au rămas nealocaţi, lipsa unor proiecte viabile în educaţie şi lipsa intenţiei, la nivelul ministerului, de a alinia sistemul de învăţămînt românesc cu cel european. Mai mult, Irsca Gifted Education acuză ministerul că nu ţine cont de opinia societăţii civile, oferind ca exemplu organizarea examenelor, admiterea la liceu de anul acesta şi programa şcolară prea încărcată, subiecte abordate în mai multe rînduri de diferite asociaţii. Cu o zi înainte, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţămîntul Preuniversitar (FNAP-IP) lansase un apel similar. „Atît timp cît sistemul de învăţămînt este cel care hotărăşte viitorul copiilor noştri, nu putem să mai acceptam ca ei să continue să fie cobaii unor eterne experimente nereuşite şi nu mai putem accepta să rămînem tăcuţi, ci dorim să ne facem auzită vocea solicitînd imperativ ca sistemul de învăţămînt să-şi reamintească datoriile pe care le are faţă de copiii României”, se arată în scrisoarea deschisă adresată preşedintelui României, premierului şi comisiilor parlamentare pentru educaţie din Camera Deputaţilor şi Senat. FNAP-IP atrage atenţia asupra mai multor probleme cu care se confruntă ministerul şi implicit educaţia românească: reduceri arbitrare de conţinut din manualele existente, monopolul dogmatic asupra întocmirii manualelor, schimbări anunţate în ultima clipă, fără a controla consecinţele, violenţa în şcoli şi profesorii cu tulburări comportamentale. “Ministerul Educaţiei nu admite, de 18 ani, că toate erorile săvîrşite au dus la degradarea continuă a învăţămîntului românesc”, concluzionează semnatarii scrisorii. Indignarea lor se alătură reacţiilor similare ale celorlalte organizaţii din învăţămînt, cele mai vehemente fiind cele sindicale.



12