Caracatiţe pentru fluidizarea traficului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Caracatiţe pentru fluidizarea traficului

Eveniment 28 Februarie 2008 / 00:00 3724 accesări

În 2006, sistemul de blocare a roţilor maşinilor parcate neregulamentar, ca măsură coercitivă, a fost „înfierat” de fostul ministru pedist al Internelor, Vasile Blaga. În opinia lui Blaga, blocarea maşinilor contravenea Codului Rutier, singura posibilitate de limitare a fenomenului din ce în ce mai crescut privind parcările neregulamentare fiind ridicarea autoturismelor cu autovehicule specializate. Prin urmare, poliţiştii de la Rutieră care însoţeau inspectorii Primăriei pe teren în acţiunile de montare a „caracatiţelor” s-au retras, fapt care i-a lăsat pe angajaţii Primăriei în imposibilitatea de a acţiona pentru fluidizarea traficului rutier. În ultimii ani, Primăria a încercat să atribuie serviciul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe domeniul public cu ajutorul unor autospeciale, însă firmele de profil nu s-au înghesuit să preia serviciul. Abia la cea de-a treia licitaţie s-a prezentat o firmă care, deşi a cîştigat licitaţia, a refuzat să mai încheie contractul pe motiv că maşinile prezentate la licitaţie nu au fost omologate în România. Întrucît se apropie sezonul estival, cînd numărul de maşini care rulează în Constanţa se va tripla şi traficul rutier va deveni infernal, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a convocat o şedinţă cu specialiştii Primăriei şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere şi Inspectoratului de Poliţie al Judeţului, în cadrul căreia s-a decis reintroducerea sistemelor de blocare a roţilor maşinilor ca măsură coercitivă pentru şoferii care parchează neregulamentar. Primarul a precizat că, în ciuda celor afirmate de Blaga, montarea caracatiţelor nu contravine Codului Rutier, legislaţia în vigoare prevăzînd doar că maşinile parcate neregulamentar pot fi ridicate cu autospeciale, fără a stipula că aceasta este singura metodă care poate fi aplicată în cazul parcărilor în afara spaţiilor special amenajate în acest sens.

Cel mai eficient sistem de fluidizare a traficului

În şedinţa de ieri a Consiliului Local Municipal, la iniţiativa primarului Mazăre, a fost adoptată o hotărîre prin care s-au reactivat caracatiţele. Practic, Hotărîrea veche a Consiliului nu a fost abrogată şi încă îşi produce efectele. Ieri, consilierii nu au făcut altceva decît să majoreze de la 25, la 50 de lei amenda pe care Primăria o va aplica persoanelor prinse cu mîţa-n sac. „Foarte curînd vor fi aplicate caracatiţe pe autoturismele parcate neregulamentar pe banda întîi a străzilor principale din oraş, aşa cum se procedează şi în alte oraşe din ţară”, a declarat primarul. El a precizat că nu se aşteaptă ca prefectul să atace în contencios administrativ hotărîrea aprobată de consilierii municipali, deoarece „se apropie vara, nu putem risca să sufocăm traficul ca în Bucureşti”. Conform afirmaţiilor primarului, Poliţia Rutieră abia aşteaptă să reia colaborarea cu Primăria pe problema fluidizării traficului. „S-a demonstrat că metoda plasării blocatoarelor este eficientă. Cu autospecialele, nu pot fi ridicate mai mult de două maşini pe oră, în timp ce, în aceeaşi oră, pot fi amplasate sute de caracatiţe. Sigur, iniţial, maşina rămîne blocată acolo, dar vă garantez că un şofer căruia i-a fost blocată maşina nu parchează neregulamentar şi a doua oară”, a mai spus Mazăre. La rîndul său, şeful Serviciului Supraveghere Trafic Rutier din cadrul Primăriei Constanţa, Dan Baltag, a declarat că, chiar dacă maşina blocată rămîne staţionată, iar acest fapt ar putea fi considerat un impediment pentru ceilalţi participanţi la trafic, autovehiculul nu stă pe loc decît cu zece minute mai mult decît ar fi stat oricum proprietarul. „În 5-10 minute orice maşină este deblocată. Proprietarul însă poate să îşi lase maşina cu orele pe o bandă de circulaţie”, a afirmat Baltag.



12